E30Anders wrote:Fan va gott Aleex, nu börjar det ta sig!! Ser ju riktigt trevligt ut, men hur kommer det sig att du inte stum-monterar motorn??? Såg att det satt gummikuddar i dina motorfäste Själv så kör jag stumt å det funkar klockrent. Du kommer inte bli besviken på s50:in, körde själv dom första fullgas svepen idag vid mappning å den ångar på som fan.
MVH/ Anders
Tackar! Jag vet inte varför ja inte kör stumt, jag visste inte riktigt vilka kuddar o de jag skulle.. Sen fick jag reda på att de skulle vara 535..Då blev de bara så..
Blev en tur till garaget idag med. Monterade spjällen o lite sånt. Sen va jag tvungen att provmontera grenrör med turbo.
Passade även på att hjälpa tysken när han kom med bilen som ska få smaka på överladdning
Så här ser de ut med grejorna på, downpipen kommer bli lite bökig.
Motorn lyftes på plats idag Får kapa lite i karossen för att grenröret ska få plats. Motorn ska ner ca 1.5 cm på avgassidan. Så här kommer pickan typ va placerad
Sen så måste jag skaffa mindrebromservo eller plocka bort den helt, för att plenumet ska få plats.
Ja nu har vi vart i garaget lite. Vi har knåpat till tryckrör på turbosidan.
Sen så är den bittra verkligheten: Om insuget ska få plats så måste jag köra utan bromsservo. Så blir det med. Så jag väntar på en adapter platta från ximon.
Imorgon tänkte jag börja med tryckröret på insugsidan och så ska massa hål pluggas i insuget med.
Så blir tryckröret, de e ihop punktat, heksvetsas imorgon
Så här blir det innanför huven med placering o de. en glad överraskning är att huven går att stänga med.