Besikta bil
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 349
- Joined: 24 Nov 2005, 17:07
- Location: Borlänge
Besikta bil
Funderar lite om man besiktar bilen med turbo. har kattar kör ev på e85. allt är godkänt, förutom Turbo.
För om de rätt kille som besiktar går den ev igenom. men om de blir fel kille som står å öppnar porten.. och han säger att turbo olagligt, Kan man avsluta besiknigen då. eller åker man på regbesiktnig, å de går ju inte få igenom den så då måste bilen vara "org" vid regbesiktnigen.
Vart kan man läsa på om detta? någon som sitter på svaret?!
För om de rätt kille som besiktar går den ev igenom. men om de blir fel kille som står å öppnar porten.. och han säger att turbo olagligt, Kan man avsluta besiknigen då. eller åker man på regbesiktnig, å de går ju inte få igenom den så då måste bilen vara "org" vid regbesiktnigen.
Vart kan man läsa på om detta? någon som sitter på svaret?!
Tjoh! Jag har själv funderat i frågan "Jag vill avbryta besiktning" om man klarar sig därifrån då helt utan vidare. Har hört folk säga att det är så...
Men, jag har frågat en bes-man som sa att det inte alls gick att göra så... därmed tror jag mer på bes-mannen än dem polare man hört dethär från.
Mvh Adde.
Men, jag har frågat en bes-man som sa att det inte alls gick att göra så... därmed tror jag mer på bes-mannen än dem polare man hört dethär från.
Mvh Adde.
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Enligt min erfarenhet så får du ett föreläggande om registreringsbesiktning och är tvungen att regga bilen. Och i ditt fall så betyder det nog att du måste plocka bort överladdningen. Så får du regga den original igen och sedan återigen montera tillbaka det.
Så hur du än gör så har då lite jobb framför dig.
Om nu besiktningsmannen är seriös och sköter sitt jobb. Vilket man bör anta att han gör.
MVH Morgan.
Så hur du än gör så har då lite jobb framför dig.
Om nu besiktningsmannen är seriös och sköter sitt jobb. Vilket man bör anta att han gör.
MVH Morgan.
Mina roliga bilar.
BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 349
- Joined: 24 Nov 2005, 17:07
- Location: Borlänge
- bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
FekZen wrote:Tjoh! Jag har själv funderat i frågan "Jag vill avbryta besiktning" om man klarar sig därifrån då helt utan vidare. Har hört folk säga att det är så...
Men, jag har frågat en bes-man som sa att det inte alls gick att göra så... därmed tror jag mer på bes-mannen än dem polare man hört dethär från.
Mvh Adde.
godt å se noen som kjører e34 her;-)
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
Låta turbon frivarva är ju inte helt nyttigt då den lätt uppnår OTROLIGT höga varv om den inte får nåt som helst motstånd.
Och bara plocka lös sista tryckröret är inte heller nog för att besiktiga bilen.
För det är då för lätt att göra en olaglig effekthöjning.
Så uttryckte då besiktningsteknikern när jag pratade med honom.
Så plocka ur turbon och besikta, du måste ju insett detta även när du började med turbokonverteringen.
MVH Morgan.
Och bara plocka lös sista tryckröret är inte heller nog för att besiktiga bilen.
För det är då för lätt att göra en olaglig effekthöjning.
Så uttryckte då besiktningsteknikern när jag pratade med honom.
Så plocka ur turbon och besikta, du måste ju insett detta även när du började med turbokonverteringen.
MVH Morgan.
Mina roliga bilar.
BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Booonie wrote:ursäkta om jag lånar tråden lite.
kan besiktningsmännen ge ombesiktning för att diffklumpen låter illa?
den som sitter på min bil tjuter ganska mycket.
du får nog bara ett bra att veta.. ingen om besiktning
dom kommer då inte att lyfta på locket och kolla vad det är som låter..
men om klumpen funkar som den ska så är ju allt lungt...
du får väl inte ombesiktining för att bilen tickar!! eller om oljan i motorn inte bytts på 32år så allt är lugnt....
BmwFredrik wrote:Booonie wrote:ursäkta om jag lånar tråden lite.
kan besiktningsmännen ge ombesiktning för att diffklumpen låter illa?
den som sitter på min bil tjuter ganska mycket.
du får nog bara ett bra att veta.. ingen om besiktning
dom kommer då inte att lyfta på locket och kolla vad det är som låter..
men om klumpen funkar som den ska så är ju allt lungt...
du får väl inte ombesiktining för att bilen tickar!! eller om oljan i motorn inte bytts på 32år så allt är lugnt....
tackar så mycket för svaret
snart bes å sen byta motor
woho
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD