Besikta bil

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Christoffer Högås

Besikta bil

Post by Christoffer Högås »

Funderar lite om man besiktar bilen med turbo. har kattar kör ev på e85. allt är godkänt, förutom Turbo.
För om de rätt kille som besiktar går den ev igenom. men om de blir fel kille som står å öppnar porten.. och han säger att turbo olagligt, Kan man avsluta besiknigen då. eller åker man på regbesiktnig, å de går ju inte få igenom den så då måste bilen vara "org" vid regbesiktnigen.
Vart kan man läsa på om detta? någon som sitter på svaret?!
FekZen

Post by FekZen »

Tjoh! Jag har själv funderat i frågan "Jag vill avbryta besiktning" om man klarar sig därifrån då helt utan vidare. Har hört folk säga att det är så...

Men, jag har frågat en bes-man som sa att det inte alls gick att göra så... därmed tror jag mer på bes-mannen än dem polare man hört dethär från.

Mvh Adde.
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
carpimp

Post by carpimp »

Enligt min erfarenhet så får du ett föreläggande om registreringsbesiktning och är tvungen att regga bilen. Och i ditt fall så betyder det nog att du måste plocka bort överladdningen. Så får du regga den original igen och sedan återigen montera tillbaka det.
Så hur du än gör så har då lite jobb framför dig.
Om nu besiktningsmannen är seriös och sköter sitt jobb. Vilket man bör anta att han gör.

MVH Morgan.
Mina roliga bilar.

BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
xelerator

Post by xelerator »

ska inte gå o bara säga "ja vill avbrya besiktningen"....

du får sk*t för de ändå ifall han märker att du gjort nåt "olagligt" med motorn...

varför riskera o åka dit när du kan plocka av grejerna på några timmar o sedan besikta...
Christoffer Högås

Post by Christoffer Högås »

men man kan ju köra in på besiktnigen med allt på bara lossa sista tryckröret sätt ett öppet filter där. men hur är de med att trubon kan övervarvva? har en gt37. när den inte får nått motstånde.. för man kan ju köra lungt dit, men katten måste ju bli varm = varva bilen.
bemmerfanatic

Post by bemmerfanatic »

FekZen wrote:Tjoh! Jag har själv funderat i frågan "Jag vill avbryta besiktning" om man klarar sig därifrån då helt utan vidare. Har hört folk säga att det är så...

Men, jag har frågat en bes-man som sa att det inte alls gick att göra så... därmed tror jag mer på bes-mannen än dem polare man hört dethär från.

Mvh Adde.

godt å se noen som kjører e34 her;-)
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
carpimp

Post by carpimp »

Låta turbon frivarva är ju inte helt nyttigt då den lätt uppnår OTROLIGT höga varv om den inte får nåt som helst motstånd.
Och bara plocka lös sista tryckröret är inte heller nog för att besiktiga bilen.
För det är då för lätt att göra en olaglig effekthöjning.
Så uttryckte då besiktningsteknikern när jag pratade med honom.

Så plocka ur turbon och besikta, du måste ju insett detta även när du började med turbokonverteringen.

MVH Morgan.
Mina roliga bilar.

BMW M535i -86
http://www.garaget.org/?car=295232" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW 745i -85 Turbo
http://www.garaget.org/?car=17199" onclick="window.open(this.href);return false;
Booonie

Post by Booonie »

ursäkta om jag lånar tråden lite.
kan besiktningsmännen ge ombesiktning för att diffklumpen låter illa?
den som sitter på min bil tjuter ganska mycket.
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

Booonie wrote:ursäkta om jag lånar tråden lite.

du får nog bara ett bra att veta.. ingen om besiktning
dom kommer då inte att lyfta på locket och kolla vad det är som låter..
men om klumpen funkar som den ska så är ju allt lungt...

du får väl inte ombesiktining för att bilen tickar!! eller om oljan i motorn inte bytts på 32år så allt är lugnt....
Booonie

Post by Booonie »

BmwFredrik wrote:
Booonie wrote:ursäkta om jag lånar tråden lite.

du får nog bara ett bra att veta.. ingen om besiktning
dom kommer då inte att lyfta på locket och kolla vad det är som låter..
men om klumpen funkar som den ska så är ju allt lungt...

du får väl inte ombesiktining för att bilen tickar!! eller om oljan i motorn inte bytts på 32år så allt är lugnt....

tackar så mycket för svaret :)
snart bes å sen byta motor
woho
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
Post Reply