BMW 525 TIC -90. MASSA NYA BILDER!! UPPSTART AVKLARAD!!9/7!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Du spänner upp fjädern till klaffen.

ioch med att du nu börja putta på luften i stället för bara suga in den så kommer LMM-klaffen öppna för tidigt vid lugnkörning och motorn fetar ner sig med sås.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Scrazher
Posts: 659
Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå

Post by Scrazher »

Chrille wrote:Du spänner upp fjädern till klaffen.

ioch med att du nu börja putta på luften i stället för bara suga in den så kommer LMM-klaffen öppna för tidigt vid lugnkörning och motorn fetar ner sig med sås.

Sen kompenserar man detta vidare med höjt bränsletryck eller större spridare (eller båda). Annars så får motorn på tok för lite bränsle.

Back Ontopic.
Ser ut som ett lagom roligt busbygge det här :) Blir bara imponerad över alla dina trevliga klammer och pressade oljekontakter och grejjer. Och då syftar jag i kontrast mot "nivån" på resten av bygget.
Bygg på för tusan, sånt här som är roligt! :D
Post Reply