Bäckis, att enbart skjuta han räcker nog fan inte.
Lär ta en gassvets å sakta men säkert värma upp hans kulor , därefter lite lätt smekning i 40tons pressen, gärna långsamt, Avslutningsvis genom att sätta återledaren på TIG:en på ena kulan å gå över med elektroden på andra med fullkräm så det kitlas ordentligt. Därefter kan väl bössan plockas fram. . Om det var en "han" d.v.s
Last edited by AndreasT on 22 Jul 2007, 22:55, edited 1 time in total.
jag tror på att byta bussningarna som håller diffen och själva diffbryggan till alu! då ska det faan inte kunna brytas åt nått håll! jag ska svarva såna i vinter om ja orkar...
Jag kör med M16 på 3,2 bakvagn med helt stum plast bussning med rostfri hyllsa i.. Precis som fredde skriver, sitter det stumt blir det inte samma bryt påfrestningar på just bulten.. Funkar kalas än så länge för mig iallafall..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm www.insanity.se
Nu har jag hunnit riva ner diffen å inhandlat ett par nya skruvar.
Svetsade på sexkantsmutter på ändan, så jag kan gänga ur den på plats om det inträffar igen. Tror orsaken till den gick av var helt enkelt slarv med åtdragningsmomentet av mig. Tyckte höra mig någont dunk från bakvagnen ibland och kan mycket väl skruven som hade för dålig förspänning. Nu är den dragen med närmare 200Nm. Går den sönder igen får det bli ett stag som tar upp kraften och avlastar skruven, samt hårdare bussningar som ni påpekat.
Ja får väl göra nåt liknande stag ifall skruven går av igen.
Fick äntligen mina 1000cc spridare igår så blev mappning med direkten.
Ibland blir man irriterad äver alla medtrafikanter på motorvägen och fiskör, fattar dom inte man mappar bilen hehe. .
Mappad den till 1.9bar på etanolen sedan drog vi förbi Götplatsen, hittade denna bild därifrån:
Så nu har jag vart och inhandlat lite dioder, knappar etc, för koppla in launchcontroll, shiftlight och skall labba lite med laddtrycksstyrningen så man kan vara med å leka lite på näterna. Vill även få rutorna tonade baktill, någon som kan tipsa om bra och billigt ställe runtom Gbg?
bilen är riktigt stilren, så det ska vara! hur blev det med dem nya spridarna nu, lirade dem bättre med vemset? får man inte bättre kontroll på spridarna om man sätter ett förkopplingsmotstånd så att kretsen blir hög-ohmig istället?
Tackar. Jo det blev bra med dem nya spridarna, ligger på 90-95 % duty så får höjja grundtrycket lite mer ifall jag vill ladda över 1.9bar.
Men effekten som är nu räcker fint för gatåka
Desa fungerar lika bra som 880cc spridarna så inga problem med tomgång eller låglast körning. Jo det är rekomenderat och jag använder förkopplingsmotstånd med lågohms för att få bättre kontroll över dem.
Denna skall tydligen fungera bra, dock inte testat den själv. Men d e ju samma princip som ni pratar om att svarva upp själva. Om det nu blir av så är jag med på att köpa en uppsättning!
Har mappat tändning nu och slutade på 10-15 mer grader generellt och nu går bilen fruktansvärt bra.
Bara 4:an å 5:an som man har chans att få fäste på. Körde blackrace idag, slirar nåt så fruktansvärt och 60 fot:ar på 2.3 .
Slutade med bästa repa på 8.5@161km/h på 1.6bar innan bakvagnen sa upp sig och nåt gick sönder, troligen en drivaxel återstår att se ikväll .
Sluthastigheten ger hint om det finns mos iallafall
Har även överjävliga problem med att få i växlarna, får rycka å slita som ett djur. Kör hockeypuckar som bussningar, å svarva nya bussningar i delrin till spakstället men endåså är det problem. Kopplingen tar ganska långt ner och funderar om den ej kopplar ur ordentligt, har luftat ordentligt men kanske kan göra så kopplingen tar högre upp?
Last edited by AndreasT on 12 Aug 2007, 21:24, edited 1 time in total.