Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
947 hk mättes nyss i bänken i Dennis M20B27 på E85.
Trodde inte det var möjligt i M20
Jag var lite skraj och vågade inte ladda mer med 765 tryckplatta och ZF låda samt skarvad 240 kardan
I höst ska vi försöka nå 1000hk gränsen med denna maskin, om den överlever sommaren.
-
Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
-
Contact:
Post
by Mattias Sandgren »
Grymt killar!
Ni börjar kunna med det där bränslet nu.

Vilket tryck kördes det på?
-
Scrazher
- Posts: 659
- Joined: 31 Mar 2006, 16:14
- Location: Luleå
Post
by Scrazher »
Grattis grattis!!!
Riktigt manliga siffror utan tvekan!

-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
1.6-2.25 bar med progressiv kurva för att inte få så mycket vrid.
Ska lägga upp bromspapperet snart!
-
Aleex
- Posts: 1162
- Joined: 21 Nov 2005, 17:08
- Location: Stockholm
Post
by Aleex »
Fy fan! man skulle ju haft kvar M20:in
-
peppe
- Moderator
- Posts: 4284
- Joined: 20 Nov 2005, 20:01
- Location: Umeå / Skärgården
-
Contact:
Post
by peppe »
Så jävla nice, 1000 hk gränsen måste ju passeras helt klart
- Nu får Limmets budget E30 något att bita i, gött.
-
struten
- Posts: 320
- Joined: 28 Mar 2006, 18:23
- Location: avesta
Post
by struten »
m20 rules!!!!!!!
allt går för sakta
-
Pitbull
- Posts: 3880
- Joined: 06 Jun 2006, 06:10
- Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull »
peppe wrote:Så jävla nice, 1000 hk gränsen måste ju passeras helt klart
- Nu får Limmets budget E30 något att bita i, gött.
Fy fan vad fett ärligt talat. =)
Grattis Dennis.
-
Svintoleffe
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
-
Contact:
Post
by Svintoleffe »
Bmwandreas wrote:947 hk mättes nyss i bänken i Dennis M20B27 på E85.
Trodde inte det var möjligt i M20
Jag var lite skraj och vågade inte ladda mer med 765 tryckplatta och ZF låda samt skarvad 240 kardan
I höst ska vi försöka nå 1000hk gränsen med denna maskin, om den överlever sommaren.
Det är nog försat gången jag ser att någon av ppf grababrna är för rädd för o fortsätta
Men det tyder ju på att dom vet vad dom syssalr med ochså.
Riktigt bra effekt lär jag säga
-
birro
- Posts: 1116
- Joined: 22 Aug 2006, 07:23
- Location: Stockholm nacka
Post
by birro »
fyyyfan säger jag bara.. sjuka siffror!
-
Nobbe
Post
by Nobbe »
Ultra brutalt!!!!
Bmwandreas wrote:Jag var lite skraj och vågade inte ladda mer med 765 tryckplatta och ZF låda samt skarvad 240 kardan
Haha! Förstår de! Ni får fan bygga en skott-säker bunker så ställa in grejerna i så ni vågar

-
Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet »
Satan, här har man nåt att sikta på sen

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
stecka
- Posts: 549
- Joined: 14 Apr 2006, 23:58
- Location: Östersund
Post
by stecka »
Gratulerar fan det va inte dåligt.
Fy fan va ballt

-
Limmet
- Posts: 75
- Joined: 25 Dec 2005, 19:00
- Location: Göteborg
-
Contact:
Post
by Limmet »
Nu fick man ju nått att bita i jö
Undra vem som blir först till 1000hk M20
Mvh Limmet
Världens starkaste S50 På E85 1129hk!
Världens starkaste M20 1090hk!
Världens starkaste E30?
www.limmet.se