Söderlings Volvo 242 -75 M50B29

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

_Kalle_ wrote:nice! vad är det dom där stolarna heter? är det sprint eller?

Japp, det stämmer bra det.


Zwofurti wrote:Fan kan inte släppa den här bilen.. toksnygg, frän motor och det mesta stämmer.. ge mig! jag köper den när du tänker sälja, hehe

Hehe, ja jag kan säga till innan. Men det blir nog inte än på ett tag.


Chrille wrote:Vad laddar du nu?

Nu laddar ja 0.85bar. Har tänkt å gått upp till 1.1-1.2 nån dag. Men vet inte hur mycket man vågar på M3 kolvarna??
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Var å körde på gatebil i mantorp idag. :lol: Fan va fränt det var.
Image
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Satan va gött den gick på mantorp...

Det var inte 0,85 där inte :P
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Chrille wrote:Satan va gött den gick på mantorp...

Det var inte 0,85 där inte :P


Jo, 0.85 va det på Mantorp. :lol:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Gick som ett jävla troll ju :!:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Riktigt fint gick den! bra kört också, lite nära däcken där efter den stora kurvan i breisladd tävlingen :twisted:
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Tackar, ja det vart lite för brett :lol: Men det är första gången som ja kör på bana så jag är nöjd endå. Var kul att dom kom fram å sa att dom ville att ja skulle va med på bresladds tävlingen. :D Tror inte det va så många kvar när ja åkte ur.

Ja den går bra fast ja åker så lite laddtryck. Såg på vägen hem att den nästan var uppe på 0.9 nån gång. Med en riktig mappning så skulle den nog gå ännu bättre. Jag började dagen med att köra av en drivaxel redan på andra varvet ja körde. Böt den sen så höll dom restan av dagen.

Alltid kul med kort på bilen, så om det är nån som har kort från mantorp så är det bara å lägga in dom här :lol:

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Söderling on 03 Jul 2007, 19:57, edited 3 times in total.
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

jo de måste ja verkligen säge att den såg ut att gå riktigt rart och fint me bra ryt,

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Lite mer bilder från mantorp :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

(Tack Daniel Persson för bilderna)
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Var några rejäla välhäng där.
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Per Eriksson wrote:Var några rejäla välhäng där.


Ja visst var det kul å åka på tvären :D
Tråkigt med din bakskärm föresten.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Testa bilen på säve oxå.

Bästa repan: 13.30sek / 185km/h
Högsta slutfart: 192km/h

Detta med 18tums R-däck

Sista åket för dagen för gick båda drivaxlarna av :(

Image
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Då har man vart till norge å sladdat lite. Fan va kul det är. Hoppas det blir mer sånt i sverge oxå framöver :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Släng dit en m5 bakvagn till vintern. =)

eller går det att bygga en hållbar 1031 med sellholmgrejer? dyrt blir det iaf =)
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Zwofurti wrote:Släng dit en m5 bakvagn till vintern. =)

eller går det att bygga en hållbar 1031 med sellholmgrejer? dyrt blir det iaf =)


Nja, ja tror inte ja kommer sätta dit nån M5 bakvagn, inte när ja har byggt 4-länk redan.

Ja å bygga en hållbar 1031 axel är riktigt dyrt, å ja vet inte va dom pallar heller. Funkar ju bra i rallycross men det är ju inte samma effekter i dom bilarna.

Ska försöka korta en cheva 10-bult så ja får samma bredd som volvo axeln nån dag då tiden räcker till.
Tänkte först köra med ford 9 tums axel, men dom är ju så jävla tunga å tungdrivana. Kanske inte det bästa å sladda runt korvkiosken med.
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Vad tror du om att ta en m5 klump och göra nya gavlar/axelrör så det blir som en stel axel?
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

1031 axeln håller ju ganska mycket bättre om man byter drivaxlar och gör en gördel/förstärkning till banjon så att inte rören sviktar.
Post Reply