Bernis BMW 318is -90 SÅLD!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Snygg och fet kärra!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Flaxis wrote:Bäckis wrote:230 bästa slutfart. Usla 60 fötter och däcken tog i lite, men det är en bra början....
Men då gick den inte på 1,6 i ladd hoppas ja?...
Förövrigt, Grattis!
//Flaxis
Jo den gick på 1,6bar. Men det är inte effekten det är fel på utan fästet.
229,1km/h repan hade jag 1,9 i 60fot , dessutom så hade jag 166km/h vid 201m och 229 i mål med däck som låg imot ganska kraftigt.
Så bilen kommer gå fortare när allt är som det ska.
Skriver lite mer i morrn......
Lite info från igår.
Repa 1: 1,3kg i däcken, Fiasko
Repa 2: 0,9kg i däcken, 60fot 1,89, 201m 7,51 166,3, 402m 11,14 229,1
Repa 3: 0,8kg i däcken, 60fot 1,83, 201m 7,14 181,2, 402m 10,70 227,3
Repa 4: 0,65kg 60fot 1,84, 201m 7,12 178,5, 402m 10,70 220,5
Fick några nyttiga testrepor i går. Största problemet är att däcken tar i mycket för mycket. Ju mindre luft jag hade ju mer tog det i, när jag släpper upp kopplingen och bilen sätter sig samt på trean och fyran när däcket expanderar. Måste nog oxå ändra cambern en del.
Motorn har helt klar tillräckligt med pulver för att gå riktigt fort om jag kan få det andra att stämma. Men det verkar som att när däcken tar i så bromsar det en hel del. På repa 3 o 4 borde jag haft en bra bit över 230km/h om man jämför 201m hastighet på repa 2,3,4.
Ska få ordning på prylarna till mantorp och då ska det förhoppningsvis gå fort.
Om nån hitter bilder eller film från säve så säg gärna till.
Repa 1: 1,3kg i däcken, Fiasko
Repa 2: 0,9kg i däcken, 60fot 1,89, 201m 7,51 166,3, 402m 11,14 229,1
Repa 3: 0,8kg i däcken, 60fot 1,83, 201m 7,14 181,2, 402m 10,70 227,3
Repa 4: 0,65kg 60fot 1,84, 201m 7,12 178,5, 402m 10,70 220,5
Fick några nyttiga testrepor i går. Största problemet är att däcken tar i mycket för mycket. Ju mindre luft jag hade ju mer tog det i, när jag släpper upp kopplingen och bilen sätter sig samt på trean och fyran när däcket expanderar. Måste nog oxå ändra cambern en del.
Motorn har helt klar tillräckligt med pulver för att gå riktigt fort om jag kan få det andra att stämma. Men det verkar som att när däcken tar i så bromsar det en hel del. På repa 3 o 4 borde jag haft en bra bit över 230km/h om man jämför 201m hastighet på repa 2,3,4.
Ska få ordning på prylarna till mantorp och då ska det förhoppningsvis gå fort.
Om nån hitter bilder eller film från säve så säg gärna till.
Enligt den här sidan på nätet: http://users.erols.com/srweiss/calcmhp.htm
Ska du kunn aåka ca 255km/h i slutfart med den vikten och effekten...
Ska du kunn aåka ca 255km/h i slutfart med den vikten och effekten...
M3JONAS wrote:Enligt den här sidan på nätet: http://users.erols.com/srweiss/calcmhp.htm
Ska du kunn aåka ca 255km/h i slutfart med den vikten och effekten...
Skulle säkert gå med automat och 4-link.
Men som det är nu bör det gå att åka 9.xx@240km om jag kan få ner 60-foten til 1,55-1,6.