M3e30 M5turbo 9.42@248.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
björn
Posts: 592
Joined: 04 Feb 2006, 15:36
Location: Borlänge

Post by björn »

nä de e ju sant... har du sålt s38:an?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jepp
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

Bmwandreas wrote:M54 har alublock med ipressade stålfoder.


är det samma motor som jag har i touringen då eller? min är -00? och 330 bensin
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Fido85 wrote:
Bmwandreas wrote:M54 har alublock med ipressade stålfoder.


är det samma motor som jag har i touringen då eller? min är -00? och 330 bensin


Stämmer bra
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Först ska det inte öppnas och sen så blir det andra kolvar helt plötsligt... Otippat att det spårar ur när du håller på!? :)

Vad är det för block i 335 turbosarna?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

samma block
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har rivit bottendelen nu, ser stabil ut!
Sitter typ som en gördel orig.

Går nog säkert att få 700hk ur detta:)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Image

Image

Image

Image
User avatar
Henrik
Posts: 288
Joined: 20 Nov 2005, 17:36
Location: Växjö
Contact:

Post by Henrik »

Kul med att ni testar nya motoralternativ! Kanske får ta mig en ny funderare angående att kompressorkonvertera min 330 touring! :wink:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Vadå bygge som spårar ur :P
Helrätt Ärtan!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Insugskanalen är väl inte så dålig? Många topplocksportare jag pratat med vill ju ha just D formade kanaler, å de var ju verkligen den där :)..
Fast, kanske ser annorlunda ut innuti?
SKa bli roligt å se hur detta slutar :)

Mvh
Uffe
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kanalerna är sjukt små, de ska fixas till:)

Nu är den på borrning!
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Är det en 231hk motor i gunden? Ska bli kul att se.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jepp!
Men garanterat mer än 231hk snart utan turbo.
En jävla massa strypningar i dessa maskiner.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bmwandreas wrote:Jepp!
Men garanterat mer än 231hk snart utan turbo.
En jävla massa strypningar i dessa maskiner.


Hallå..

vet du vad som skiljer mellan denna 231hk mot den lite nyare versionen och ex 130i? på 265hk??
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ingen aning tyvärr.
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

Vad är det stora huvudsakliga som skiljer detta block gentimot m52?
m52:an har ni väl ratat i alla tider, lite därför jag frågar...
//Flaxis
förvirrad!!!
Locked