Konnys Bmw E30 M50 turbo. FILM s.11. 750hk på 98oktan! såld

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Pangade den? Släng upp en bild på mästerverket! :lol:
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bonje wrote:Pangade den? Släng upp en bild på mästerverket! :lol:


den höll nog men var lite dåligt flöde i den :D men ppf killarna ställde ju upp och svetsade om en annan ic som funka fint :D
Last edited by Konny on 06 Jul 2007, 07:34, edited 1 time in total.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej turbon orkade inte ladda mer än 1.2 bar igenom gamla intercoolern.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

tusen tack ska ni ha alla 3 på ppf! fick ju den effekt jag hade önskat, med marginal :D far åt helvete vad den går!! prövade lite till igår kväll när vi kom hem.. ni skulle hört brorsans kommentar "va satan har vi gjort" var de första han sa när de gick 180 med hjuspinn.. han tyckt den vart lite extrem :lol:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Grattis, vore skoj med bild på gamla intercoolern :lol:
Vad blev maxladd?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Laddar 1.5 bar som mest.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Tackar! har bara en bild här på laddluftkylarn men där ser den ju fin ut :D men de var ju flödet de var fel på i den.. http://www.garaget.org/?car=25851&image=223029
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Raceaddic wrote:Hej måste fråga har du köpt de fälgarna som sitter på i sverige? var de silvriga förut :P


hulta här på forumet hämtade dom från sverige för kanske ett år sen. vet ej färgen då :? jag måla dom vita iaf..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Konny wrote:Tackar! har bara en bild här på laddluftkylarn men där ser den ju fin ut :D men de var ju flödet de var fel på i den.. http://www.garaget.org/?car=25851&image=223029


Hmm... Vad är det för cellpaket?
Jag tänkte på om det är själva cellpaketet eller om det är det utformningen på gavlarna som stryper flödet så mycket?

Min intercooler ser likadan ut på inkommande gavel nämligen.. Har aldrig gillat utformingen på den. Jag funderar om jag kanske ska bygga om den, om den om det visar sig att det flödar så illa pga det. :?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bonje wrote:
Konny wrote:Tackar! har bara en bild här på laddluftkylarn men där ser den ju fin ut :D men de var ju flödet de var fel på i den.. http://www.garaget.org/?car=25851&image=223029


Hmm... Vad är det för cellpaket?
Jag tänkte på om det är själva cellpaketet eller om det är det utformningen på gavlarna som stryper flödet så mycket?

Min intercooler ser likadan ut på inkommande gavel nämligen.. Har aldrig gillat utformingen på den. Jag funderar om jag kanske ska bygga om den, om den om det visar sig att det flödar så illa pga det. :?


cellpaketet är från saab.. är nog cellerna som stryper tror jag för dom är klena! men när jag skaffade den så hade jag inte tänk att jag någonsin skulle köra såhär mycket effekt! men men.. där ser man hur de gick :wink:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bonje wrote:
Konny wrote:Tackar! har bara en bild här på laddluftkylarn men där ser den ju fin ut :D men de var ju flödet de var fel på i den.. http://www.garaget.org/?car=25851&image=223029


Hmm... Vad är det för cellpaket?
Jag tänkte på om det är själva cellpaketet eller om det är det utformningen på gavlarna som stryper flödet så mycket?

Min intercooler ser likadan ut på inkommande gavel nämligen.. Har aldrig gillat utformingen på den. Jag funderar om jag kanske ska bygga om den, om den om det visar sig att det flödar så illa pga det. :?


cellpaketet är från saab.. är nog cellerna som stryper tror jag för dom är klena! men när jag skaffade den så hade jag inte tänk att jag någonsin skulle köra såhär mycket effekt! men men.. där ser man hur de gick :wink:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Som jag sade, en HO motor :)

Grattis.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

peppe wrote:Som jag sade, en HO motor :)

Grattis.


hehe, tackar :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Scrazher
Posts: 659
Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå

Post by Scrazher »

Konny wrote:
Bonje wrote:
Konny wrote:Tackar! har bara en bild här på laddluftkylarn men där ser den ju fin ut :D men de var ju flödet de var fel på i den.. http://www.garaget.org/?car=25851&image=223029


Hmm... Vad är det för cellpaket?
Jag tänkte på om det är själva cellpaketet eller om det är det utformningen på gavlarna som stryper flödet så mycket?

Min intercooler ser likadan ut på inkommande gavel nämligen.. Har aldrig gillat utformingen på den. Jag funderar om jag kanske ska bygga om den, om den om det visar sig att det flödar så illa pga det. :?


cellpaketet är från saab.. är nog cellerna som stryper tror jag för dom är klena! men när jag skaffade den så hade jag inte tänk att jag någonsin skulle köra såhär mycket effekt! men men.. där ser man hur de gick :wink:

Gissar jag rätt om det är ett 9000 cellpaket vi snackar om?

Själv har jag meckat ihop 2st sådana paket till min ic, och nu sattsar jag inte på några siffor i din klass, men ändå intressant att ha koll på vad som kan begränsa.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Gavlarna var ju inte direkt heller "flödes preppade" är nog en kombination av det hela.

Är det smala celler på 9000 paketen, alltså små?
Post Reply