Ah ok, då får det bli vid ett senare tillfälleBmwandreas wrote:Nisse Järnet wrote:Så man kan köra med stora E30 diffen och original 4-bult?Bmwandreas wrote:Kan sälja mina 128mm knutar om nån är intresserad?
Vi har färdiga drivaxlar samt adapters till E30.
Nix det är till 5 serie nav och 535/M5 diff.
M3e30 M5turbo 9.42@248.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
okej! haha:)
13.58 : Min nya 330 motor kommer ikväll.
Men det blir inte mer än 4-500hk i år för den ska inte öppnas..
20.36 : Nu är motorn riven, toppen behövde verkligen portas!
Man får dit ett M50 utan vanos insug med lite moddning, så det blir ett sådant så länge..
22.33: Cp hade ett färdigt kolvset som gav 9.0 kompression liggandes.
Så nu blir det stakar/kolvar och insatsgängor till topplocksbultarna..
och vips så blev det en extrem motor ändå tänk att man nästan kunde klura ut det direkt Men inte ska du nöja dig med ett m50 insug? Klart du ska bygga ett nytt nu
13.58 : Min nya 330 motor kommer ikväll.
Men det blir inte mer än 4-500hk i år för den ska inte öppnas..
20.36 : Nu är motorn riven, toppen behövde verkligen portas!
Man får dit ett M50 utan vanos insug med lite moddning, så det blir ett sådant så länge..
22.33: Cp hade ett färdigt kolvset som gav 9.0 kompression liggandes.
Så nu blir det stakar/kolvar och insatsgängor till topplocksbultarna..
och vips så blev det en extrem motor ändå tänk att man nästan kunde klura ut det direkt Men inte ska du nöja dig med ett m50 insug? Klart du ska bygga ett nytt nu
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta