Fortfarande startproblem M20 snik.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Fortfarande startproblem M20 snik.
har laborerat som faen nu i flera veckor, har kompsänkt, oringat och kör med 1:1,4 Malpassi samt 340cc spridare och 535 LMM. Får igång bilen emellanåt, men går oftast på fem burk. ska tilläggas att jag då får ha ungefär 1,5-2 bar i grundtryck på btr, annars surar den och är helt omöjlig att få igång, LMM spänd som en banjosträng, men provat mindre med..
Hjälp, trött på skiten...
Hjälp, trött på skiten...
-[WaterAlley Performance]-
Låter som min när jag hade LMM på sugsidan...
Flyttade den till trycksidan och sen gick den perfekt..
Flyttade den till trycksidan och sen gick den perfekt..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
hmm
Jo men jag har den på trycksidan:s
får kanske prova att flytta lite då, men du menar att potentiometern får börja utanför kolbanan?
Det här med bypassrör som jag hört talas om då? lura förbi en del luft förbi LMM? är det så och hur grovt? nån som gjort??
MVH
får kanske prova att flytta lite då, men du menar att potentiometern får börja utanför kolbanan?
Det här med bypassrör som jag hört talas om då? lura förbi en del luft förbi LMM? är det så och hur grovt? nån som gjort??
MVH
- fredrik_325
OK, men har du bara 4 hack spännt? det är ju nästan ingenting, jag har ju spänt massor, flera varv..Morten wrote:Jeg har samme oppsett som deg med 340cc spridare,M535lmm med 325'ans elektronikk.1:1.4Btr
Kjører 2 bars grunntrykk.lmm spennd 4 hakk.
Fungerer bra for meg.Kjører 0.8-0.9 i ladd.
Jeg har 8.8:1 i komp på min motor.(Std 89 mod)
Mvh
precis samma problem som jag har, plus att min är jävligt svårstartad. Får för mig att den surar ner sig som fan.kopi wrote:lånar tråden lite.
vad är normalt soppatryck vid snikbygge?
jag har typ noll i tomgång och den går väldigt ojämt upp till typ 2000rpm.
kan det ha med soppatrycket och göra?
- fredrik_325
jag har 380cc spridare. och 3bar i grund tryck på tom gång
den går fett men startar svin lätt.
fick plocka bort orginal btr var något galet med min gamla. köpte en konsoll på misab som gjorde att den progressiva passar rakt i railen.
spännt lmm som en tok och den sitter på trycksidan.... går riktigt bra.

fick plocka bort orginal btr var något galet med min gamla. köpte en konsoll på misab som gjorde att den progressiva passar rakt i railen.
fredrik_325 wrote:jag har 380cc spridare. och 3bar i grund tryck på tom gång![]()
låter vettigt, ska efter rekomendationer nu slänga över elektroniken från 325 lmm till 535 en, sen ska de faan funka:s
tack ska du ha
min surade oxå i början.. då röck jag ur säkringen till soppapumpen och körde på startmotorn.. stoppade i säkringen och körde på startmotorn.. efter lite pill på det sättet gick den igång till slut..Dirtyjove wrote:precis samma problem som jag har, plus att min är jävligt svårstartad. Får för mig att den surar ner sig som fan.kopi wrote:lånar tråden lite.
vad är normalt soppatryck vid snikbygge?
jag har typ noll i tomgång och den går väldigt ojämt upp till typ 2000rpm.
kan det ha med soppatrycket och göra?