väg till Avesta så får vi se hur mycket mos det går att hitta i en gammal
M20

Hoppas man slipper Blåbär på vägen upp till den berömda dalahästen


Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
hur blir spoolup och körbarhet med sån stor turbo på den motorn? Går de att använda som gatbil eller ?Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)
Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk
med vad för aggregat??Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)
Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk
tobbe tlrecond wrote:det är ett gt42 74mm
Nå vad är rätt??Bmwandreas wrote:Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim
Dennis har en ombyggd HX50 som bromsats 963hk med förut.Flaxis wrote:med vad för aggregat??Bmwandreas wrote:Och detta var absolut inte gränsen, utan Tobbe ville inte riskera att åka hem med trasig motor. Stor turbo ska det vara:)
Och på söndag ska vi bromsa Dennis liknande motor på E85, och han vill ha 900hk
tobbe tlrecond wrote:det är ett gt42 74mmNå vad är rätt??Bmwandreas wrote:Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim
m.v.h//Flaxis
VID ALLA SJÖVILDA BROMS BÄNKARBmwandreas wrote:Fullt ladd vid 4500 rpm när man låser den.
655hk var vid 1.4 bar.
838hk var vid 2 bar.
Det är stoor avgasdel på denna turbo, därför det blir så mycket effekt vid låga ladd.
Det är en 70mm GT42 med 1.15 A/R och S-trim.