hur mkt håller lilla diffen för e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hur mkt håller lilla diffen för e30
hur mkt effekt misshandling klarar lila diffen av på e30???
knäckt 3st nu
knäckt 3st nu
Re: hur mkt håller lilla diffen för e30
iron m/// wrote:hur mkt effekt misshandling klarar lila diffen av på e30???
knäckt 3st nu
jag har kört sönder en "lilla lamelldiffen" på min e30... en (318is) så det är inga monster effekter den pallar.
men det kanske du kunde klura ut om du har kört sönder 3st
- BMW_320turbo
- Strandholm
Lilla diffen är rätt klen, ialla fall lamelldiffen. Den körde jag sönder rätt omgående på 1 kg ladd då vi drog vanliga pulls och mappade. Alltså inge banzaiiiI starter.
Allt innehåll pajjade och grötade ihop sig så jag kunde iaf köra hem, men om en vanliga öppen diff håller bättre vet jag inte ?
Stora klumpen 325 och M3 verkar hålla för rätt mycket mos, dom verkar vägra gå sönder. Det är ialla fall våran uppfattning.
Knutarna och axlarna skiljer sig väll, M3 och 325 har dom grövre knutarna medans modellerna under har dom speare.
Vi har iaf rasat två drivaxlar och en knut idag på EDPS Piteå, Micke åkte 11.28, snöt mera ladd på slutet 1.7bar ca i spritmotorn och den höll men axlarna och knutarna vägrade en 10:a idag.
Mvh.
Allt innehåll pajjade och grötade ihop sig så jag kunde iaf köra hem, men om en vanliga öppen diff håller bättre vet jag inte ?
Stora klumpen 325 och M3 verkar hålla för rätt mycket mos, dom verkar vägra gå sönder. Det är ialla fall våran uppfattning.
Knutarna och axlarna skiljer sig väll, M3 och 325 har dom grövre knutarna medans modellerna under har dom speare.
Vi har iaf rasat två drivaxlar och en knut idag på EDPS Piteå, Micke åkte 11.28, snöt mera ladd på slutet 1.7bar ca i spritmotorn och den höll men axlarna och knutarna vägrade en 10:a idag.
Mvh.
Drivaxlarna passar även om bilen är klenare än 325/M3. På min 320 har jag satt dit stora klumpen med 320ins axlar och det passade hur fint som helst.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
_Kalle_ wrote:Skiljer sig inte drivaxlarna mellan de med liten o stor diff?
Är väl 8 bultar till stora diffens axlar men 6st till lilla ?
bultarna till bakkåpan skiljer. drivaxlarna har lika många.
btw. blev 4 drivaxlar idag. det är nå fel som är trasigt!
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h