Bengt - M3E36 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Lämna hit bilen sen kan du hämta den 250k senare och ha en 1000hk M3 sleeper:)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

En rolig sak är att vi monterade 3" rör till inloppet på turbon pga platsbrist, och att vi använder ett litet BMC luftfilter. Allt satt på vid bromsning och nu vet vi att filterna klarar 1000hk :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Starkt jobbat grabbar, man blir inte lite impad av BMW's M maskiner. Detta känns ju bra även för mig 8)

Ja fy sjutton vad ni kommer leka professor mad man i bänken nu, skit kul att forska med bänk och riktig utrustning!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Att få egen bromsbänk är det bästa som hänt :P
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Bmwandreas wrote:Lämna hit bilen sen kan du hämta den 250k senare och ha en 1000hk M3 sleeper:)


250k och så sätter ni på D2-coilisar? ;)

nejdå, det är inget fel på D2. Det skulle vara kul med en spec på allt som behövs för bygget, den på förstasida är inte så komplett kanske.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

D2 funkade skitfint.

Skulle jag speca alla smådelar skulle jag få tänka hela kvällen.
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Film film film
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

robert wrote:
Bmwandreas wrote:Och folk som inte tror det spikar på E85 ska ta det lugnt, i bänken med elektronisk spiklyssning hör man spikningarna väldigt lätt. Och man kan inte ha så hög tändning på alla varvtal som folk tror.
Ville bara vara snäll och berätta det...



Vad körde ni för lambda på belastning samt hur såg tändkurvan ut ?


Det är en bra fråga :wink:
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Bmwandreas wrote:
robert wrote:
Bmwandreas wrote:Och folk som inte tror det spikar på E85 ska ta det lugnt, i bänken med elektronisk spiklyssning hör man spikningarna väldigt lätt. Och man kan inte ha så hög tändning på alla varvtal som folk tror.
Ville bara vara snäll och berätta det...



Vad körde ni för lambda på belastning samt hur såg tändkurvan ut ?


Det är en bra fråga :wink:



Haha.. :lol:


Grymt som satan.. Kanske man ska bygga sig en ny spis nu då.. :roll:

Ps. Hann få iväg paketet idag iallafall, har redan listat ut va det ska va till.. :wink:

Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Fan vad trevligt :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
LiMPAN
Posts: 28
Joined: 21 Dec 2005, 22:45

Post by LiMPAN »

phew, då är man hemma igen..
vad ska man säga, riktigt bra jobb från PPF-grabbarna, bilen går helt sjuuuukt!! :twisted:

bilder/filmer kommer om några dagar!
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Er toppen helt orginal?
User avatar
TED
Posts: 482
Joined: 29 Nov 2005, 13:10
Location: STOCKHOLM
Contact:

Post by TED »

Grattis till siffrorna...

Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)

Mvh TED
- www.matarservice.se - info@matarservice.se - Phone: +46(0)70-4074444 -

- REPARATION AV PIXELFEL BMW E38 / E39 / E53 / RANGE ROVER VOGUE / MB C+E KLASS / SAAB SID -
User avatar
BC
Posts: 33
Joined: 22 Dec 2006, 19:43
Location: Södermanland

Post by BC »

TED wrote:Grattis till siffrorna...

Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)

Mvh TED


Tackar!
Det var du som gav mig suget efter en M3:a
för några år sen, när man såg den på Cityrace o Sveavägen :wink:
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

LiMPAN wrote:phew, då är man hemma igen..
vad ska man säga, riktigt bra jobb från PPF-grabbarna, bilen går helt sjuuuukt!! :twisted:

bilder/filmer kommer om några dagar!
Skynda er för helvete :D Jag har kamera om det skulle behövas :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
TED
Posts: 482
Joined: 29 Nov 2005, 13:10
Location: STOCKHOLM
Contact:

Post by TED »

BC wrote:
TED wrote:Grattis till siffrorna...

Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)

Mvh TED


Tackar!
Det var du som gav mig suget efter en M3:a
för några år sen, när man såg den på Cityrace o Sveavägen :wink:


Härligt att nån blev lite imponerad av den!;).
Specarna är visst snarlika på våra maskiner fast mina prylar ligger på hyllan sedan 2 år tillbaka....
Kul att se att det konceptet gav dessa siffror!!!

Tänk om man bara kunde hitta ett bra garage i norra Sthlm så skulle min egen stått klar igår!!!!

mvh TED
- www.matarservice.se - info@matarservice.se - Phone: +46(0)70-4074444 -

- REPARATION AV PIXELFEL BMW E38 / E39 / E53 / RANGE ROVER VOGUE / MB C+E KLASS / SAAB SID -
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Wow, mycket imponerande effekt!

En liten dum fråga bara... Vad är det som gör att effektkurvan stannar av vid 6000rpm och vridet sjunker där?

MVH Jonas

Ps, nu blir man sugen på att bygga 6:a istället för lilla fjantfyran som man håller på med...
Locked