Helge Vik - M3e30 M5 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jorm wrote:När har han fullt laddtryck?

Om Andreas gamla motor suttit i och ca 1.4-1.5 bar ladd, kan det ha varit 800-850 hk? Hur skulle fästet vara då?


Fullt 4500rpm.
Jag hade 800hk vid 1.5 bar, med fruktansvärt dåligt fäste med 255 däck.
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Bmwandreas wrote:
Jorm wrote:När har han fullt laddtryck?

Om Andreas gamla motor suttit i och ca 1.4-1.5 bar ladd, kan det ha varit 800-850 hk? Hur skulle fästet vara då?


Fullt 4500rpm.
Jag hade 800hk vid 1.5 bar, med fruktansvärt dåligt fäste med 255 däck.


Hadde du R däck! eller helt vanliga 255
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Helt vanliga.
Det spann i 250km/h med 1.5 bar.
1.2 bar så spann det upp till ca 180km/h.
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Bmwandreas wrote:Helt vanliga.
Det spann i 250km/h med 1.5 bar.
1.2 bar så spann det upp till ca 180km/h.

Din motor i helges bil, hade fästet blivit ännu bättre tror du?

Vad kör Helge för coilovers?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det var ju mindre effekt så det är väl klart det skulle bli bättre fäste :lol:

Helge har ombyggda KW coilovers.
Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

OT men om man har en e30 med 235 breda r-däck, får man något grepp då med 600hk?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nja inte under 150km/h iafl
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Bmwandreas wrote:Ja det var ju mindre effekt så det är väl klart det skulle bli bättre fäste :lol:

Helge har ombyggda KW coilovers.

Haha jo.. Ganska självklart ;)

Vad kostar en breddning som Helge har bak om man lejer bort det?

Inget kul att åka på femkronor till däck ju..
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

med 1.2 borde det ju riva lös i över 200 :roll:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
Espen|3k
Posts: 42
Joined: 20 Nov 2005, 14:09
Location: Tønsberg/Norway
Contact:

Post by Espen|3k »

Her er noen av Helges vidunderlige skapning! :wink:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Crille74
Posts: 1025
Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde

Post by Crille74 »

Fy fan va vacker.
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

så jävla fin...undrar vad den skulle kosta om den skulle vara till salu? lite OT men :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Hvorfor kjører dere ikke på helslicks?
Blir det ikke noe feste på vanlig uprepatt asfalt uansett?
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Image
Image
His old cecotto interior:
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Enjoy 8)

Here are some more pics from last weekend's Gatebil (Streetcar) event on Vålerbanen, Norway.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49678&start=0

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=168221
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Han måste nog justera antennen, ser ut som det är dålig mottagning på klädseln ;)

Feeet bil
Post Reply