kamaxlar

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

kamaxlar

Post by makkan_nykvarn »

tänkte skaffa nån lite råare variant te sugisen me tanke på att vill ha en rullande bil i sommar o innan dess blir d nog inte turbo för alla dyra räkningar som måste fixas o alla delar som måste köpas in.. tänkte köra me org sen när ja fått i turbo i bilen.. hur mkt ger d i effekt väg om man inte har nån kat, öppet filter, trimmchip o byta kam på en m20b25:a nå mer förslag på o pigga upp sugisen som finns att köpa här på ppf? :) o vilken slags kam rekomenderar ni?
kan nås på: 0704786284
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag kan säga att stopapr du i en 280 graders kam så kapade jag nästan 8 hundra delar när vi g-techade bilen.

Då var det baar kam byt o högre btr tryck.

Så det tjänar man en delpå.

Jag har en film som jag har gjort på gammel bilen jag ska dock försöak o göra om formatet så jag läga ut filmen här.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

okej d hade vart trevligt 8) tycker d låter så jävla rått me en pigg sugis :)
kan nås på: 0704786284
Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

köp en z45 turbo kam, den är nog inte helt fel för en sugmotor heller så har du rätt kam i sen när du plockar på lite laddtryck
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Nu är jag ialla fall kalr med filmen, dock så har jag lite problem o krympa ner den i storlek :(

tror inte så många vill ladda en film på 600mb :D .

tro mig det var ett rått ljud, när det blev rensad kat på den med :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Svintoleffe wrote:Jag kan säga att stopapr du i en 280 graders kam så kapade jag nästan 8 hundra delar när vi g-techade bilen.

Då var det baar kam byt o högre btr tryck.

Så det tjänar man en delpå.

Jag har en film som jag har gjort på gammel bilen jag ska dock försöak o göra om formatet så jag läga ut filmen här.

Om du bara tjänade 8 hundradelar på kammen, skulle jag kolla upp om det verkligen var en trimkam :lol:
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag behöver inte inte kolla om det är en trim kam elelr inte efter som att jag vet att det är det jag ser vad tidkortet ifrån g-techen att det är en helt annar vriudmoments kruva, sen om det är 8 hundlardelar kasnke jag har sagt fel elelr skrvit fel jag sänkte tiden ifrån typ 15.8 till typ en 15,2-153 elelr något. .
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Det som är intressant är egentligen slutfarten, som direkt pekar på effekten. Tiden pekar väl också på effekt, men det är stor skillnad på en bil med slicks och en med vanliga gatdäck.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Först innan jag monterade kammen så körde jag 87 mph med kammen körde jag 90 mph.

Jag körde baar en gång med trimkammen för jag blev så nöjd, jag ahde nog kunnat kapa mer med bättre start.

Jag kör baar med vanliga gatdäck
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

tänk på att du måste göra ventilurtag i kolvarna med vassare kam såsom z45:an.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

men med 280 graders kammen då klara man sig ifrån att göra ventiluttag
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Svintoleffe wrote:Nu är jag ialla fall kalr med filmen, dock så har jag lite problem o krympa ner den i storlek :(

tror inte så många vill ladda en film på 600mb :D .

tro mig det var ett rått ljud, när det blev rensad kat på den med :D


jag vill se!!! Gör om den till divx bara.. http://www.divx.com
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

adda mig på msn så fixar jag det
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag har nu försökt i windows media encoder, men då hackade allt bara dö mycket:(
jag skaförsöka o få ordning på det anansr lägger jag ut den som den är, på en min ftp server så får ni tanka o se glad ut.=)

jag talarom imorrn hur jag gör.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

fixa film är grymt sugen.. aja får se hur d blir.. ge lite anda tips på saker man kan kompa ihop me bra kammar :D
kan nås på: 0704786284
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

såklart här fårn ppf.. ska bli er nya stammis bäckis o ärtan 8)
kan nås på: 0704786284
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

När jag körde förra 325 som jag inaat sak dela ut på en stor fil som jag har klippt försat gången själv så var snäll i kritiken :D

Då körde jag em trimkam chipad varvstopp 7,200 varv, 535 spridare o lmm sportsystem rensad kat ökat btr tryck, elfläkt.

Jag försökte lägga in en musik snutt men skit sidan photobucket vill inte göra som jag villeså ni får tyvär vänta till sikväll när jag statrar upp min ftp server så får ni tanka filmen då.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Post Reply