Om jag sladdar av vägen är det ju mitt eget fel, inte sandbilens.
Försök säga till en polis att det är din polares fel att du körde fort, för att han satt och hetsade...
Svenska polisen har inte som uppgift att hetsa upp föraren till det fordon de jagar. Dom ska se efter allmänhetens säkerhet. Vilket de bevisligen inte lyckats med eftersom de inte ens såg till sin egen säkerhet.
Kör själv sandning och plogning. Och jag har då aldrig jagat någon.
I en rättegång kan du säkerligen säga att polisbilen hetsade dig till att åka ännu fortare och därmed säkert få lägre straff. Det är sverige vi bor i.
Amplify wrote:I en rättegång kan du säkerligen säga att polisbilen hetsade dig till att åka ännu fortare och därmed säkert få lägre straff. Det är sverige vi bor i.
Jo, just det. Sverige var det...
Prova köra ut från en rastplats, bli omkörd och sedan uppkörd av en snutbil varpå snuten säger "Hej IDIOT! Du körde i 180 km/h, du får nog följa med till våran bil ett tag!".
När man inte har kört så fort så skriver man inte på några papper som säger det heller, men man får ändå inte köra bil fram till rätten provat skiten (hursomhelst så är enda bevisningen polisens "ord", vilket gör att jag till 98% får tillbaks mitt jävla körkort snart...)
Nu är det ju jävligt svårt att insupa den verkliga versionen (iom att "Jonas" ev. förvrängd det och att AB GARANTERAT har förvrängt det), men att tro att allt är klart efter en koll - utan att snutarna sagt något - och starta bilen för att dra var det dummaste jag skådat...
Att komma fram till 112 handlar om ren vilja, kanske rent utav att man ska trycka på den gröna luren på sin telefon efter att man slagit numret.