2-takts vespa med turbo, bra snyt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
2-takts vespa med turbo, bra snyt.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 03&q=turbo
- Alla moppe pojkars våta och sanslösa dröm? Iofs skulle inte jag tacka nej heller.
- Alla moppe pojkars våta och sanslösa dröm? Iofs skulle inte jag tacka nej heller.
hahahaha den var skoj den!!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Nobbe wrote:Fattar inte ens hur dom fått turbon att lira på ihop me en 2T motorn
Det är ju inte helt ovanligt finns ju fler än två klurbubbar som löser sådana frågor som andra äter fruckost.
Det jag dock funderar över är att att då dom bromsar vespan på rullen där, kör dom utan avgasystem. Som alla vet är ju det en viktig nyckel på 2-taktare.
Dom kan väll inte ha hittat en turbo som blir "avstämd" i förhållande till ett avgasystem på de där? Jag förstår inte.
Galet i vilket fall.
I staterna finns det ju "många" skoter 2-taktare med turbo!
Finns i bla mountain mod mania filmerna.
Finns även en och annan tokig svensk typ tikka som har satt turbo på 2-takt!
Han har nu även kompressor kit till RX1:orna!
Kolla in på http://www.tikka.se/
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
peppe wrote:Nobbe wrote:Fattar inte ens hur dom fått turbon att lira på ihop me en 2T motorn
Det är ju inte helt ovanligt finns ju fler än två klurbubbar som löser sådana frågor som andra äter fruckost.
Det jag dock funderar över är att att då dom bromsar vespan på rullen där, kör dom utan avgasystem. Som alla vet är ju det en viktig nyckel på 2-taktare.
Dom kan väll inte ha hittat en turbo som blir "avstämd" i förhållande till ett avgasystem på de där? Jag förstår inte.
Galet i vilket fall.
Tittar du under motorn så sitter expansionskammaren fortfarande där, det är mellan ljuddämparen och kammaren turbon är monterad antar jag. coolt!
bevis på att tvåtakt och turbo visst funkar!
powerpak wrote:peppe wrote:Nobbe wrote:Fattar inte ens hur dom fått turbon att lira på ihop me en 2T motorn
Galet i vilket fall.
Jo, klart de funkar...men man tycker ju 90% av all lyft borde blåsa rakt igenom...Men de måste ju va ett jävligt klurigt å nuga avstämt avgas-systen iaf. Sen beror de ju iof på hur portarna ser ut..spol-kanalerna lär ju sitta jävligt högt upp bla. Skulle nog tro den där cylindern inte e ett dugg lik en original iaf.
Last edited by Nobbe on 13 Jan 2006, 01:03, edited 1 time in total.
powerpak wrote:peppe wrote:Nobbe wrote:Fattar inte ens hur dom fått turbon att lira på ihop me en 2T motorn
Galet i vilket fall.
Tittar du under motorn så sitter expansionskammaren fortfarande där, det är mellan ljuddämparen och kammaren turbon är monterad antar jag. coolt!
bevis på att tvåtakt och turbo visst funkar!
Turbon blåser ju rakt ut då den står på rullarna, dom filmar ju även rakt in i turbon..
Kikade igen, såg expansions kammaren nu, yay. Men ljudämpare? Var ju riktigt äckligt ljud
Last edited by peppe on 13 Jan 2006, 14:44, edited 1 time in total.
bmw_pelle wrote:I staterna finns det ju "många" skoter 2-taktare med turbo!
Tikka är en idiot, och det står jag för. (jo, jag är en MYCKET missnöjd f.d. kund)
Han har kört en twinturbo Thundercat till typ 313hk, och det är väl aningen imponerande. Undra om det inte var på 98-soppa, också! Om det är de 1000cc från fabrik så är det klart bra.