Turbogrenrör till m40?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Turbogrenrör till m40?
Ska snikbygga turbo på min 318 med m40 motor. Undrar vad jag har för alternativ till grenrör, är det bara svetsa ett nytt som gäller eller kan man kanske dra dit från nåt annat märke?
td04 turbo.
tack
td04 turbo.
tack
Re: Turbogrenrör till m40?
Har för mig att Saabs turbogrenrör passar om man borrar upp hålen för bultarna till toppen, men vet ej från vilken modell tror det var första generationens 9000 turbo.
-
Låter vettigt det där med adaptergrenrör, ska kika lite närmare på det.
Jag kommer att köra med 9000 turbo spridare, 325 lmm, 9000 ic och en td04 turbo vinklat avgashus plus en org. saabdump. Kommer det att funka tror ni eller? Hade tänkt o ta det ganska lugnt med laddtrycket med tanke på att jag inte har gjort nåt inuti.
tack
Jag kommer att köra med 9000 turbo spridare, 325 lmm, 9000 ic och en td04 turbo vinklat avgashus plus en org. saabdump. Kommer det att funka tror ni eller? Hade tänkt o ta det ganska lugnt med laddtrycket med tanke på att jag inte har gjort nåt inuti.
tack
Nilas wrote:Låter vettigt det där med adaptergrenrör, ska kika lite närmare på det.
tack
det kommer nog fungera rätt bra!
Det enda jag skulle vilja komplettera med vore en ställbara bränsltrycksregulator.
Ut på skroten och bryt lös en från närmsta Ford Dohc.
-
bruker ned dreide stemmpler, justerbar bensintrykksreg, dyser fra saab 9000aero. org hjerne, har strammet fjær i lmm, t3\t4 turbo, ic, dump, alt annet orginalt.
Går det å bruke 325lmm på 318i m40??
Har ms v3 som er deffekt, skal prøve og bytte q16 på printkort som er en vb921 coil driver.. Så håper det vil gå.
Går det å bruke 325lmm på 318i m40??
Har ms v3 som er deffekt, skal prøve og bytte q16 på printkort som er en vb921 coil driver.. Så håper det vil gå.
Bmw 318i M40B18 turbo:)
-