Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Love
Posts: 151 Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs
Post
by Love » 08 Jan 2006, 09:22
krille wrote: ska me köra me kf 60/40.. fyrhjulsinställnigsmaskin har jag tänkt att använda. men ja vet inte om det går efter som det inte går att skjustera e30 så borde det inte finnas nått program till det
.
rätta mej om ja har fel.
Även om det inte finns med i programmet så kan du se vad det är för värden,så bygg justerbart och åk iväg till nå'n som har en fyrhjulsinställningsmaskin,så är det bara att skruva tills det blir dom vinklarna man vill ha.
krille
Posts: 107 Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen
Post
by krille » 08 Jan 2006, 10:03
men är det nån som har gjort det? så att inställnigarna blir 100
loka
Posts: 141 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:
Post
by loka » 08 Jan 2006, 10:05
Vilka vinklar ska man sträva efter då, 0 camber och 0 toe-in eller kanske just lite toe-ut
Isåkare
Posts: 158 Joined: 06 Jan 2006, 16:36
Location: Ekerö
Post
by Isåkare » 08 Jan 2006, 12:59
loka wrote: Vilka vinklar ska man sträva efter då, 0 camber och 0 toe-in eller kanske just lite toe-ut
Dom som kör bana lägger på extra toe in jämfört med standard.
Med toe ut i bakvagnen får man nog en spännande bil som tar egna vägar
Kör 325 E36 -92
530iaT -01
På Is eller asfalt.
Rikard Gjersvold
0705113073
Isåkare
Posts: 158 Joined: 06 Jan 2006, 16:36
Location: Ekerö
Post
by Isåkare » 08 Jan 2006, 12:59
loka wrote: Vilka vinklar ska man sträva efter då, 0 camber och 0 toe-in eller kanske just lite toe-ut
Dom som kör bana lägger på extra toe in jämfört med standard.
Med toe ut i bakvagnen får man nog en spännande bil som tar egna vägar
Kör 325 E36 -92
530iaT -01
På Is eller asfalt.
Rikard Gjersvold
0705113073
Isåkare
Posts: 158 Joined: 06 Jan 2006, 16:36
Location: Ekerö
Post
by Isåkare » 08 Jan 2006, 13:00
Dom som kör bana lägger på extra toe in jämfört med standard.
Med toe ut i bakvagnen får man nog en spännande bil som tar egna vägar
Kör 325 E36 -92
530iaT -01
På Is eller asfalt.
Rikard Gjersvold
0705113073
krille
Posts: 107 Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen
Post
by krille » 08 Jan 2006, 15:34
det är sant så riktigt noll ska man inte ha om man int ska köra rakt fram
loka
Posts: 141 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:
Post
by loka » 08 Jan 2006, 20:32
Jo de är rakt fram åt åka som jag tänkte på ( glömde skriva de) Med lite toe-ut tänkte jag att de blir 0 toe-in när man ger fullgas men de kanske inte blir så bra när man kommer upp i högre farter
BmW[RsR]
Posts: 244 Joined: 22 Nov 2005, 14:07
Post
by BmW[RsR] » 09 Jan 2006, 19:48
Är det nån som kan beskriva hur man flyttar vinkeln?
/mvh jonas
affe
Posts: 1617 Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn
Post
by affe » 09 Jan 2006, 21:35
cambervinklen ändrar du genom att höja upp den inre länkarmsinfädstningen.du får kapa loss den och svetsa dit den igen eller också bygga om med excenter så att du kan justera det mera exakt
BmW[RsR]
Posts: 244 Joined: 22 Nov 2005, 14:07
Post
by BmW[RsR] » 11 Jan 2006, 16:21
ok nån som har lite bilder och sånt och ideèr om hur man kan göra ställbara?
/mvh jonas
Love
Posts: 151 Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs
Post
by Love » 12 Jan 2006, 08:15
Last edited by
Love on 12 Jan 2006, 10:22, edited 1 time in total.
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 12 Jan 2006, 09:28
I projektfroumet på Zatzy ligger en tråd om "Runbags" suzuki swift som han satt E30 bakvagn på och sen har jag gjort justerbara infästningar till den.
Finns en del bilder på bärarmarna där.
/Per
a.k.a. Jevlar