E28 M5 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
dgyldmark wrote:hur har du gjort med skärmkanterna? går de in med de std breddarna som finns? tänker då på 10" bak
Jag har inte kunnat kolla hur fälgarna passar då jag ej har de hemma, utan hos en kompis i Hudik . Även bilen i sig står 10 mil ifrån där jag bor, så det har blivit tunnsått med att kunna fippla. Ska skaffa nya däck och sedan får vi se hur det går. Enligt Erik kihl ska det gå att få in dem under skärmkanten, men vad vet jag. Annars är det bara att ta fram storsläggan
Tysken wrote:dgyldmark wrote:hur har du gjort med skärmkanterna? går de in med de std breddarna som finns? tänker då på 10" bak
Jag har inte kunnat kolla hur fälgarna passar då jag ej har de hemma, utan hos en kompis i Hudik . Även bilen i sig står 10 mil ifrån där jag bor, så det har blivit tunnsått med att kunna fippla. Ska skaffa nya däck och sedan får vi se hur det går. Enligt Erik kihl ska det gå att få in dem under skärmkanten, men vad vet jag. Annars är det bara att ta fram storsläggan
Ja det går. Man får ta bort orginal skärmkant, å sen använda plast breddaren som skärmkant i stället.
Rätt et och en fet valsning borde funka med 10"
Jag kör med 9tums fälgar, bmw m5 e34 nürnburg och 245or bak, de tar inte alls, har 8mm fritt till kanten! ovalsat
Nice projekt annars, upp med fler bilder.
/Oliver
Jag kör med 9tums fälgar, bmw m5 e34 nürnburg och 245or bak, de tar inte alls, har 8mm fritt till kanten! ovalsat
Nice projekt annars, upp med fler bilder.
/Oliver
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jag väntar på garageplatsen och delar som sagt. Bäckis har iaf sagt att allt är klart utom kamaxlarna. De är dock åxå klara nu på måndag, så tänkte fara en sväng mot Avesta på onsdag. Ska även köpa ett M-paket och en växellåda med kardan av Hollizini här på forumet. Visserligen bara en 260 men det får duga ett tag (Har ju inte råd med tremec i år ). Får väl köra med 0.2 bar om det ska hålla..
Tysken wrote:Jo jag väntar på garageplatsen och delar som sagt. Bäckis har iaf sagt att allt är klart utom kamaxlarna. De är dock åxå klara nu på måndag, så tänkte fara en sväng mot Avesta på onsdag. Ska även köpa ett M-paket och en växellåda med kardan av Hollizini här på forumet. Visserligen bara en 260 men det får duga ett tag (Har ju inte råd med tremec i år ). Får väl köra med 0.2 bar om det ska hålla..
Nej Nej Neej inte fega!! vräk på ladd å avrätta lådor på löpande band...
Så var man till Avesta igår och hämtade igen lite delar, samt fick några nya..
Block med pyramidringar
Topplock nyplanat samt mirafrästa säten
Topp igen
Pyramidringarna
Ny koppling hoppas den räcker till...
Hämtade även ett M-paket till bilen så det finns ju en del att göra nu.
I slutet på denna månad får jag äntligen min garageplats, då kanske det äntligen händer något!
P.S. Ursäkta den dåliga kvaliteten på mina bilder, men det enda jag har i kamera väg är min mobil..
Block med pyramidringar
Topplock nyplanat samt mirafrästa säten
Topp igen
Pyramidringarna
Ny koppling hoppas den räcker till...
Hämtade även ett M-paket till bilen så det finns ju en del att göra nu.
I slutet på denna månad får jag äntligen min garageplats, då kanske det äntligen händer något!
P.S. Ursäkta den dåliga kvaliteten på mina bilder, men det enda jag har i kamera väg är min mobil..