E28 M5 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jan-Erik

Post by Jan-Erik »

Tjena brorsan! ser inget nytt inlägg i projektet.. hur går det?
Tysken

Post by Tysken »

Väntar på delar och jobbar för fullt just nu. Måste ju hamstra pengar till det oändliga hålet i plånboken :wink:
dgyldmark

Post by dgyldmark »

hur har du gjort med skärmkanterna? går de in med de std breddarna som finns? tänker då på 10" bak
Tysken

Post by Tysken »

dgyldmark wrote:hur har du gjort med skärmkanterna? går de in med de std breddarna som finns? tänker då på 10" bak

Jag har inte kunnat kolla hur fälgarna passar då jag ej har de hemma, utan hos en kompis i Hudik . Även bilen i sig står 10 mil ifrån där jag bor, så det har blivit tunnsått med att kunna fippla. Ska skaffa nya däck och sedan får vi se hur det går. Enligt Erik kihl ska det gå att få in dem under skärmkanten, men vad vet jag. Annars är det bara att ta fram storsläggan :wink:
Ximon

Post by Ximon »

10 mil?! Då är det dags att flytta den närmare om du ska bli klar innan sommaren! :)
erikkihl

Post by erikkihl »

Tysken wrote:
dgyldmark wrote:hur har du gjort med skärmkanterna? går de in med de std breddarna som finns? tänker då på 10" bak

Jag har inte kunnat kolla hur fälgarna passar då jag ej har de hemma, utan hos en kompis i Hudik . Även bilen i sig står 10 mil ifrån där jag bor, så det har blivit tunnsått med att kunna fippla. Ska skaffa nya däck och sedan får vi se hur det går. Enligt Erik kihl ska det gå att få in dem under skärmkanten, men vad vet jag. Annars är det bara att ta fram storsläggan :wink:

Ja det går. Man får ta bort orginal skärmkant, å sen använda plast breddaren som skärmkant i stället.
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Rätt et och en fet valsning borde funka med 10"

Jag kör med 9tums fälgar, bmw m5 e34 nürnburg och 245or bak, de tar inte alls, har 8mm fritt till kanten! ovalsat :)

Nice projekt annars, upp med fler bilder.

/Oliver
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tysken

Post by Tysken »

Kommer bilder sen. Har iaf. en garageplats på g nu. Blir isf. garagepolare med Aleex. Då kanske man kan börja skruva på allvar. Sen ska motordelarna vara klara till veckan och lite mer delar är också på ingående.
Ximon

Post by Ximon »

Hur går det för dig?

Fick du veta hur kolvarna och stakarna var innan justeringen? Stora differenser?
Tysken

Post by Tysken »

Jo jag väntar på garageplatsen och delar som sagt. Bäckis har iaf sagt att allt är klart utom kamaxlarna. De är dock åxå klara nu på måndag, så tänkte fara en sväng mot Avesta på onsdag. Ska även köpa ett M-paket och en växellåda med kardan av Hollizini här på forumet. Visserligen bara en 260 men det får duga ett tag (Har ju inte råd med tremec i år :cry: ). Får väl köra med 0.2 bar om det ska hålla.. :lol:
Tysken

Post by Tysken »

Angående kolvar och stakar vet jag inte vad de var innan, men det syns att det är taget lite material på en del.
brun

Post by brun »

Tysken wrote:Jo jag väntar på garageplatsen och delar som sagt. Bäckis har iaf sagt att allt är klart utom kamaxlarna. De är dock åxå klara nu på måndag, så tänkte fara en sväng mot Avesta på onsdag. Ska även köpa ett M-paket och en växellåda med kardan av Hollizini här på forumet. Visserligen bara en 260 men det får duga ett tag (Har ju inte råd med tremec i år :cry: ). Får väl köra med 0.2 bar om det ska hålla.. :lol:

Nej Nej Neej inte fega!! vräk på ladd å avrätta lådor på löpande band... :lol:
Tysken

Post by Tysken »

Så var man till Avesta igår och hämtade igen lite delar, samt fick några nya..

Block med pyramidringar

Image
Topplock nyplanat samt mirafrästa säten
Image
Topp igen
Image
Pyramidringarna
Image
Ny koppling hoppas den räcker till...
Image

Hämtade även ett M-paket till bilen så det finns ju en del att göra nu.
I slutet på denna månad får jag äntligen min garageplats, då kanske det äntligen händer något!

P.S. Ursäkta den dåliga kvaliteten på mina bilder, men det enda jag har i kamera väg är min mobil..
Aleex

Post by Aleex »

Snart har du garage platsen. Då får du se till o skruva. Så komemr du nog ut i år ska du se..

Tänk på att året e långt :wink:
Tysken

Post by Tysken »

Idag var jag och Alex i garaget, och jag tvättade och målade mitt block, samt tvättade av spjällhusen lite. Ventilerna slipades in för några dagar sedan. I morgon är det tänkt att slipa in lite kolvringar.

Image

Sen är det bara att vänta på renoveringssatsen så att man kan skruva ihop skiten!
Aleex

Post by Aleex »

Snart e de ju bara de roliga kvar, efter morgondagen :D
Aleex

Post by Aleex »

Nu tycker jag att du ska få dina slitdelar så vi kan sätta fart med din snurra!
Post Reply