vilken växel låda

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
k00z

vilken växel låda

Post by k00z »

jag har lite funderingar om vilken bmw låda jag ska ha. jag skulle vilja veta lite tipps på lådor som pallar minst 500hk.skall ej sitta på bmw så det spelar ingen roll vilken låda det är ..och sen fundera ja på hur mkt pallar en 260 låda? MVH/ jonas "jag vill veta vad lådorna heter som går inom grensen"
Ximon

Post by Ximon »

260-lådorna har jag nog lite problem att kalla driftsäkra vid effektuttag på 500 hk.
Då skulle jag helre satsa på den betydligt kraftigare zf-lådan, som för övrigt har samma lutning som Getrag 260 från m20.

Det är i stort sett samma innehåll i tds-lådorna som i m3 e36-lådorna, men som sagt annan lutning.

För övrigt råkar jag ha en till salu :)
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10201
Thorsella

Post by Thorsella »

jag skulle nog köra med den gammal upp till års84 tror jag de va,bmw 528 modell e28 har lös sprängkåpa
k00z

Post by k00z »

okej tack för tippsen..nee men det är så här att jag ska ha lådan till en volvo s90 rak sexa..men vad är det för pris klasser på dom lådorna som tål lite? :?: vill gärna ha svar det är lite brottom att hitta låda :wink: MVH/jonas
Post Reply