320 e36 Grupp H

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

320 e36 Grupp H

Post by wuffee »

Lägger upp en liten projekt tråd på team norssmotorsports nya grupp h rallybygge...
Ej hunnit långt alls med själva bygget ännu så de är då inte mycket till bilder!
Lite recept:

Motor/Transmisson:
Org. m50b20 botten dock välbalanserad och 1mm MLS packning
Racing kamkedjor
Uppgraderings olje drev tjofräsen ;)
Lättat m20 svänghjul med hård tryckplatta och sinterlamell.
portad topp sign ToppTrim.se
org. ventiler
vääldigt arga kammar sign PPF
Ventilfjädrar och retainers som matchar kammarna.
ARP toppbultar
Spjällhus från s50
Extractor från s50
Spridare och spridarbrygga från s50
Org. 320 låda med kortade lägen och förhoppningsvis bättre synkringar.
Diff från m3 dock med ändrad utväxling till 4,88

Kaross/Hjulupphängnig:
Skrapad och rensad på allt onödigt.
Förlängd rattstång samt separat pedalställ så man kommer längre bak i coupen.
Alla bussningar i bakvagn/samt motor/vlådekuddar i delrin.. Fram powerflex.
Ställbara underbakre länkarmar.
Org. bromsar med racingbelägg
KW Coilovers runt om!
Alla skarvar i karossen svetsade bitvis, sk förstärkningar.

Styrsystemet blir ett VEMS.

Ja, de var väl allt va jag kommer på än så länge!


kass bild på hur jag menar med att skarvarna är svetsade

Image

Så långt som bygget är just nu.

Image

Mvh
uffe
Last edited by wuffee on 31 Mar 2007, 22:19, edited 1 time in total.
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Låter grymt! :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Lite bilder på updates.. Vet att jag inte är någon fotograf. En del bilder är skit kassa, men orka bry sig ;)

Image

den portade insugskanalen, flödestestad å allt.. Förhoppningsvis kan jag nog slänga upp en bild på själva flödestestet framöver.

Image

Avgaskanalen

Image

DE väldigt arga kammarna monterade, racingkamkedjorna på G!

Image

Pedalstället just nu. Ska iväg på pulverlackering!

Image

Hyd. Handbroms från sellholm "måste" man ha ;).

Image

Blir ju en del rör också. Rören som sitter i mitten innan brandväggen där är förstärkningar till infästningen för bakvagnsbryggan.

Det är väl allt som de ser ut nu!

Mvh
Uffe
User avatar
Vipe
Posts: 314
Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge

Post by Vipe »

Gromt prosjekt!
Syke kammer, ikke langt unna 360°! :lol:
1995 BMW 328i 600whp/800nm
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

ser bra ut! Synd att kavliteten var sådär på portningsbilden
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Haha, några 360grader är de inte men en liten bit över 300 är de allt ;)..

Ja, tyvär är jag verkligen skit dålig med kameran.. försöker å försöker men de blir aldrig riktigt bra! ;)...
Å nu är ju ventiler å allt på plats så de lär väl inte bli fler bilder på kanalerna heller tyvär! :(

Mvh
Uffe
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Måste bara lägga upp en bild på de nyhemkomna coiloverbenen :)..

Image

Blir fint som tusan! :)

SAmt en bild på de monterade och pulverlackade pedalstället!

Image

Mvh
Uffe
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Lav komp og 300 grader + kammar?
Burde du inte skaffa noen nya kolvar?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Vadå lågkomp? Han kör ju med tunnare packning än orginal..
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Det overså jeg. Hva havner kompet på da?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Det borde väl hamna strax över 11:1, men för att veta exakt bör jag ha slag, borr och orginalkomp för att kunna räkna ut, samt tjocklek på orginalpackningen.
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Da blir det bra alikevel da :D
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Inte låg komp här inte...
Toppen är planad 0.22..
Blocket är väl typ planat lika mycket då de också bara är riktplanat..
Sen är packningen 1mm tillskillnad från 1.8mm org..
Org. kompet är 11 enligt heynes ;)

bör väl hamna någonstans runt 13 snåret? :)

Mvh
Uffe
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Oi :D Ventilurtag i kolvarna?
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Bimmerlars wrote:Oi :D Ventilurtag i kolvarna?


Ja, tämligen rejäla sådana signerade PPF ;)
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Stilig :)
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

häftigt bygge, men enligt reglemente ska väl cromemolyrören vara tigsvetsade för att vara godkända? såg ut som dåligt migat?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply