det funkar å sätta den som på bilden, OM man har anitngen rätt högt undertryck i sinuget vid stängt gaspjäll. och/eller mjuk fjäder.
därmot så brukar man sätta trycket på kolven undersida för att minska riksen för tryckpuls just vid gassläpp(trycket hjälper mao till å trycka upp kolven om trycket sticker)
fö. så är det INTE braxens bild utan han larvar sej bara lite
mattisE30tk wrote:Antar att det ni snackar om är en rallycrossbil eller liknade. Det som låter är turbon som får Stryk så det skriker omdet Dom kör något slags responssystem och utan dumt
Helt klart kör rallybilar med responssystem men de har väl endå inget med "rallykvittret" att göra utan istället för att ha en återcirkulerande dump eller öppen dumpventil så skickas luften raka vägen in i turbon så den "skriker/kvittrar" lider som fan, helvete dem byter ju turbos efter varje rally ju, om inte flera ggr per rally/varannan sträcka.
Men borde det inte vara lite "säkrare" att ha den placerad så nära insuget som möjligt? Jag menar tänk dig ett senarium ifall det skulle komma en riktig chock utav luft genom tryckrören då borde väl ändå dumpen som är närmast insuget klara av att reagera både snabbast och effektivast?