projekt 325biturbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

e21 3.23i wrote:videos ?????????????
Hej e21. jeg har nu testkørt bilen ca 1000km med 0,3bar, den køre rigtig godt. Jeg er lige flyttet og er ved at lave ny værksted der hjemme, så det kniber lige lidt med tiden. Men jeg tager lige noget video imorgen.
User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

Så kom der lidt video. men bilen køre kun med 0,3bar lige nu. I næste uge skal den hæves til 1 bar ...... Video kommer



http://vognbjerg.com/biturbo/15okt/video-0013.mp4

http://vognbjerg.com/biturbo/15okt/video-0012.mp4

Image

Image
User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

Hej igen


0,3 bar 207,6hk 338nm
0,8 bar 285,1hk 378nm
User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Love
Posts: 151
Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs

Post by Love »

Sådärja!Där kom den,singelturbon,varför byte till singelturbo?
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.

www.pom.info.se
User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

Love wrote:Sådärja!Där kom den,singelturbon,varför byte till singelturbo?

Hej.

Ja den bliver bygget om til singel turbo. Fordi de to t25 ikke ville gi mere end 300hk. Så nu kommer der en t04 Håber det bliver bedre.
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo?

//Linus
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

BaCCoN wrote:hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo?

//Linus


Testat att kolla i tråden?=)
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

Har gjort det. Ser inte riktigt vart oljereturen går lite suddiga bilder.

//Linus
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

BaCCoN wrote:Har gjort det. Ser inte riktigt vart oljereturen går lite suddiga bilder.

//Linus


www.synsam.se :lol: :lol: :D


Image?
Last edited by Zwofurti on 22 Feb 2007, 20:42, edited 1 time in total.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

BaCCoN wrote:hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo?

//Linus
Image
:)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

BaCCoN wrote:har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?


Det kanske är lite dumt att sätta den i oljetrycks-kontakten :lol: :wink:
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

BaCCoN wrote:har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?
Borrat eget hål, tryckkontaktshålet har du till vänster på bilden :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
bmwturbo
Posts: 69
Joined: 29 Apr 2006, 19:35

Post by bmwturbo »

Hej igen.


Jeg var lige ude at køre i bilen her iaften, for første gang med singel turbo.
det køre meget bedre end biturbo.


Der skal nok kommer mer film.
Post Reply