M3 e30,en min er mest for banekjøring.
Den skal turbokonverteres nå,og de skal som resten på bilen jøres helt fra bunn med stemel,råder osv av de syke slaga!
Det jeg lurer på er: må man porte topp? større avgassventiler,Skifte ventilstyringer?Noen anbefalte kammer?Kor høyt laddetrykk??
Hadde tenkt ca 500 hk;men må tåle noen runder på bane.
Noen nyttige tips?
Turbokonvertere S14.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
Veven håller för minst 900hk.
Blocken kan spricka mellan gängorna till topplocksbultarna och vattenkanalerna. Topparna är det inga vanliga fel på, självklart kan allting gå sönder men det är inte samma brister på S14 topparna som på m20.
Blocken kan spricka mellan gängorna till topplocksbultarna och vattenkanalerna. Topparna är det inga vanliga fel på, självklart kan allting gå sönder men det är inte samma brister på S14 topparna som på m20.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu hängde jag inte med på vad du menade Espen?
Blocken kan spricka utan överladdning om man klantar sig vid ihopmontering och drar topplocksbultarna för hårt eller om man inte fått ur all olja/vatten ur bulthålen innan man monterar bultarna.
Blocken kan spricka utan överladdning om man klantar sig vid ihopmontering och drar topplocksbultarna för hårt eller om man inte fått ur all olja/vatten ur bulthålen innan man monterar bultarna.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta