Upprätade hjulvinklar E30?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Upprätade hjulvinklar E30?

Post by gustaf_h »

Någon som vet hur många mm man ska flytta?
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Det beror på vilken camvervinkel du vill ha och hur mycket du har sänkt bilen. Ca 15mm har jag för mig kan vara rätt lagom, tänk dock på att även toe in ändras...
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

På ett ungefär hur mycket ändras toe in/ut om man flyttar 10-15 mm?
(Det är i bakvagnen jag menar)
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

a

Post by krille »

är det non som har koll på hur myck man ska ändra med 60/40 sänknig?
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ticco »

Max 10mm annars så står hjulen \---/
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

Post by krille »

med 60/40 eller?
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ticco »

Vet inte hur mycket min bil är sänkt, körde med ett par mycket korta fjädrar bak som trillade ur sitt läge när man lyfte bilen.
Med dom på plats så såg det ganska rakt ut, men med en orginal sänkningsats så såg det ut som hjulen stog \--/
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jag skall köra 60 / 40 FK till sommaren, och info ang. hur mycket man bör räta är intressant.
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Gör så att du håller bilen på den körhöjd du vill ha på domkraften utan fjädrar och mät vilken höjd du har diffklumpen och främre fästena på.

Demontera bakvagnen och rigga upp med samma mått med hjulen monterade på garagegolvet så bara lossar du ena länkarmsfästet och justerar tills du har den camber och toein du vill ha.

Lättöverskådligt och enkelt att mäta så man inte gör nån tankevurpa.
/Per
a.k.a. Jevlar
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

Post by krille »

ska me köra me kf 60/40.. fyrhjulsinställnigsmaskin har jag tänkt att använda. men ja vet inte om det går efter som det inte går att skjustera e30 så borde det inte finnas nått program till det :oops:.
rätta mej om ja har fel.
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

Post by krille »

men det e ändrade hjulvinklar det pratas om eller hur?
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

Post by krille »

ja då är det ju justerbart eller
krille
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2005, 17:39
Location: sommen

Post by krille »

det är ju det jag menar ju................
Post Reply