Konny wrote:Zwofurti: måst ju slipa bort alla porer och gjutskägg på stakarna. är ju där de blir sprickbildningar!
okkidokki
slipar du först sen lämnar in dom på kulbombning eller?
Vad är insuget gjort i? är det alu eller?
stämmer bra de! är slipningen som tar tid, så de måste man göra själv annars blir de dyrt men nu blev de att sikta på lite mera effekt än jag hade tänk förut så jag ska köpa smidda stakar iaf nu
insuget är gjort i rostfritt!
Konny wrote:Zwofurti: måst ju slipa bort alla porer och gjutskägg på stakarna. är ju där de blir sprickbildningar!
okkidokki
slipar du först sen lämnar in dom på kulbombning eller?
Vad är insuget gjort i? är det alu eller?
stämmer bra de! är slipningen som tar tid, så de måste man göra själv annars blir de dyrt men nu blev de att sikta på lite mera effekt än jag hade tänk förut så jag ska köpa smidda stakar iaf nu insuget är gjort i rostfritt!
Fasiken va fint vad väger insuget ungefär?
hade också tänkt bränna ihop ett insug i rostfritt till sommarn
jo de blev riktigt fint vet inte vad de väger faktist. men inte så mycket som jag trodde de skulle göra! de är min bror som har svetsat ihop de och han har bara tillgång att svetsa rf annars skulle vi nog lagat i alu. men de blev ju tok bra ändå
Konny wrote:jo de blev riktigt fint vet inte vad de väger faktist. men inte så mycket som jag trodde de skulle göra! de är min bror som har svetsat ihop de och han har bara tillgång att svetsa rf annars skulle vi nog lagat i alu. men de blev ju tok bra ändå
Ja fasiken skitsnyggt!
ska fan bygga i rf.
nåt kg extra gör väl inte så mkt egentligen, bara å banta bort nån annanstans =)
Väntan på grejer börjar kännas lång men närmar sig slutet, idag har jag iaf. varit efter nya turbon men de ser inte ut som jag kommer att få montera den.. va någon annan här i huset som satte händerna på den! fler som gillar turbo! undrar vem han ärft de av
de är ju inte bara nackdalar med att vänta på grejer, man har ju tid att måla och polera alla delar då under tiden de skulle man ju inte ta sig tid med annars eftersom man villa ha ihop så fort som möjligt
idag har man passat in nya turbon.. de va inte "bara" att laga om grenröret lite som jag hade tänkt! har bytt motorfästen, kuddar och gjort om växellåds fästet så jag har M20 lutning nu. så nu har jag rum på avgas sidan men blev dess värre mer utrymme på insugssidan! så de måste göras om ganska ordentilgt där nu men de ska väl ordna sig