Z-45 turbo kam
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Z-45 turbo kam
Hei!
Bygger en snik M20B25 (Kompsenkt, portet)
Noen spørsmål ang Z-45 turbo-kam:
1: Må det lagges større ventiluttak i steplene med denne kammen?
2: Må man ha stillbart kamdrev, eller kan man bruke standard
3: Hvor "ekstrem" er denne kammen? Jeg ønsker meg en motor med bra vridmoment i mellomregisteret (2500 - 5000), og kommer til å dimensjonere turbo for 300-350hk. Motoren skal brukes til hverdagskjøring, og må fungere bra som bruksbil (tomgang, respons,bensinforbruk etc). Bør jeg bruke Z-45 turbo, eller er denne for vass? Kan jeg klare meg med å bruke originalkam?
Bygger en snik M20B25 (Kompsenkt, portet)
Noen spørsmål ang Z-45 turbo-kam:
1: Må det lagges større ventiluttak i steplene med denne kammen?
2: Må man ha stillbart kamdrev, eller kan man bruke standard
3: Hvor "ekstrem" er denne kammen? Jeg ønsker meg en motor med bra vridmoment i mellomregisteret (2500 - 5000), og kommer til å dimensjonere turbo for 300-350hk. Motoren skal brukes til hverdagskjøring, og må fungere bra som bruksbil (tomgang, respons,bensinforbruk etc). Bør jeg bruke Z-45 turbo, eller er denne for vass? Kan jeg klare meg med å bruke originalkam?
Kristian
E30 320
E30 318
E30 316
Opel Kadett B
Opel Commodore B
Porsche 944S2
E30 320
E30 318
E30 316
Opel Kadett B
Opel Commodore B
Porsche 944S2
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta