Stjernaa wrote:Är det någon som kan ge en ett korrekt "recept" på vad som skall till och göras för att få allt att lira..
Med handbroms,
Vilka skivor,
Vilka ok,
Utgår ifrån 210diff från en E28 535M
Skall ha sviktstållsaxlar å knutar från ppf
Men distanser å svarva till höger å vänster, jag fattar inte...
Vänligen..... HJÄLP
ändå läst tråden 2,000,000 gånger
Skall byggas på en E30 325 från 87
MVH
Diff ->komplett drivaxel (knutar + ppf axel) -> nersvarvad inre navhub (från ex e34 535) -> hjullager original -> Distansring (förslagsvis 10mm om ingen annan offset önskas #1) ->yttre navhuv (e34) -> bromsskiva (ex e46 328) Bromsok och adapter enligt eget önskemål,
Lågsusracing wrote:hej, lige et spørgsmål fra danmark, hvor lange er de Svikstålsaxlar E30 special i har i shoppen???
Mvh Tommy Lågsus racing
Om du frågar snällt kanske du får köpa ritningen
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
Tjena.
Vad slags kardaner kör ni som har skottsäker bakvagn med E28 M5/M535 210mm diff? Skal kjöra m20/530d låda/tilton 2-skivig rallykopling och skottsäker bakvagn. Kardan bör tåla 650-700 whp. Några tips?
frågar och hoppas att någon kan/vill svara. tänkt köra med 210 diff och orig e34 m5 axlar samt nav+medbringare i bärarmarna på en e36a, går det att köra m5 axlarna eller blir det fel längd? måste man ha sviktaxlarna för att allt ska passa ihop?
alexols wrote:frågar och hoppas att någon kan/vill svara. tänkt köra med 210 diff och orig e34 m5 axlar samt nav+medbringare i bärarmarna på en e36a, går det att köra m5 axlarna eller blir det fel längd? måste man ha sviktaxlarna för att allt ska passa ihop?
alexols wrote:frågar och hoppas att någon kan/vill svara. tänkt köra med 210 diff och orig e34 m5 axlar samt nav+medbringare i bärarmarna på en e36a, går det att köra m5 axlarna eller blir det fel längd? måste man ha sviktaxlarna för att allt ska passa ihop?