Tjena.
Nån som har koll på vilken/vilka kardaner jag ska använda ihop med en gs6-53dz låda och en e34 210 diff?
Att det behöver byggas om och balanseras är jag medveten om men vilka delar ska jag söka efter?
Har hittat en främre från e38 som passar den stora hardyn på 110mm men inget som passar mot diffen. Sen ska man ju få dessa delar att passa i varandra. Antar att det finns olika storlekar och splines på dom olika kardanerna.
Kardan till gs6-53dz och e34 210 diff
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kardan till gs6-53dz och e34 210 diff
Finns nog inget som passar bolt on. På min e34 kör jag med e34 540 kardan som skarvades ihop med 110mm främre kardan. Svarvade hylsa till presspassning och svetsade ihop. Inte balanserat då inga vibrationer uppstår och varvade 8000rpm.Svenssone160 wrote:Tjena.
Nån som har koll på vilken/vilka kardaner jag ska använda ihop med en gs6-53dz låda och en e34 210 diff?
Att det behöver byggas om och balanseras är jag medveten om men vilka delar ska jag söka efter?
Har hittat en främre från e38 som passar den stora hardyn på 110mm men inget som passar mot diffen. Sen ska man ju få dessa delar att passa i varandra. Antar att det finns olika storlekar och splines på dom olika kardanerna.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
-
Re: Kardan till gs6-53dz och e34 210 diff
Nej bult on blir nog svårt att hitta.
Men någon borde ju ha en spec för vad jag ska använda. Har fått till mig att kardan ifrån e46 320 och uppåt är en bra utgångspunkt. Den behöver kortas vilket jag räknar med. Bakre mot diffen får bytas ut för att passa och ev främre om den inte redan är rätt.
Någon som kan ha detta till salu?
Men någon borde ju ha en spec för vad jag ska använda. Har fått till mig att kardan ifrån e46 320 och uppåt är en bra utgångspunkt. Den behöver kortas vilket jag räknar med. Bakre mot diffen får bytas ut för att passa och ev främre om den inte redan är rätt.
Någon som kan ha detta till salu?