Tjena allihopa. Har en fråga till alla er motorkunniga. Har en 940 med en linjär btr. Och när ja har rätt soppa på tomgång a/f 12. Då har jag 16a/f vid fullt laddtryck?.. Och när ja väll ställer på bränslet så ja har 12 AF vid full last så går den så fett på tomgång.. Fan blir helt tokig på detta och hadde behövt er hjälp detta e ett rent budget bygge så sprut är ej relevant men jag tänkte byta till en progressiv btr men vet ej vilken jag ska välja vilket nummer altså. Så hadde gärna velat ha er hjälp. (mitt första bygge) och hadde ja kunnat köra seriekopplad med den linjära btren(malpassi) ? Eller original linjär som gäller?
Setup lyder.
T3t4 turbo
Extraktor grenrör
Åter cirkulerande dump
531 topp
Vx3 kam
Kopparpackning 1.5mm
Arp topplocksbult
Gröna r
Ställbart btr
Chippade boxar okänt chipp.
3” från turbo med race katt
3”lmm
Tänkte köra bilen på 1.5 bars laddtryck. Ursäkta för särskrivning hoppas nån kan hjälpa mig // mvh mattias
Btr snik turbo 940. Hjälp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Btr snik turbo 940. Hjälp
Ska tillägga att jag har bredbandslambda.
Har du kollat bränsletryck så du ser att btr gör det den ska?
Jens92 wrote:Har du kollat bränsletryck så du ser att btr gör det den ska?
Sitter en trycklocka på bränsleslangen men orsäker på dens funktion eftersom den är på 4bar hela tiden rör sig inte något :/. tror du de är btr som sitter på som sturlar de är en malpassi Med vänlig hälsning
Det är ju inte omöjligt men du kan ju testa att plocka bort slangen till ovansidan av btr och se om den beter sig likadant. Märker du ingen skillnad så reglerar den ju inte som den ska. Malpassi ska väl vara ok vad gäller kvalité. Du kan ju även strypa returslangen så ska ju bränsletrycket stiga på mätaren så vet du ju om den fungerar alls
Tjenare har nu kollat och klockan funkar ej. Testade slänga i 3bars btr altså. Men den går fortfarande lent som fan.. Kör endå bara 0.6 bara ladd tryck? :/ får nog fan bli en progressiv. Tror du en 1:1:4 hadde passat min setup? Mvh
En progressiv btr hade säkert hjälpt i ditt fall. Omöjligt att säga om det blir bra eller inte men bättre lär de bli