Yo!
Vill ta bygget till en ny nivå för att förenkla downpipe och oljereturen för att få ett bättre fall då det strulat med att oljan fastnat i returslangen, och är då lite inne på att åka med M20 lut på min M50 maskin, men har börjat fundera lite på hur mycket jobb det är och vad för grejer man behöver?
Låda: En 5 petad från en E34 525TDS eller en E36 325TDS med växellådsbalk därifrån, passar detta bolt on på M50 blocket?
Motorfästen: Egenbyggda eller typ PPF? Kanske finns nånstans där de inte kostar skjortan?
Oljetråg och pickup, måste det bytas till ombyggt eller inte? Vad säger ni? Hört några som säger att de slängt i en halv liter olja till och de fungerat fine, men känns som det finns lite risker med det?
Kardan: Måste antagligen bytas? För vad jag har för mig är diesllådorna lite längre? Till vad för kardan isåfall?
Finns det någon som har ett komplett recept för det hela roliga? Har nämligen inte lust med en grov diesellåda och svetsa om svep o ha mig mm
Även lite frågor till angående bröstkåpan. Nån som vet exakt ingrepp på vad som måste tas loss för att komma åt specifika skruv som jag har för mig finns under ventilkåpan i toppen? Har nämligen en bröstkåpa liggandes med en AN10 oljeretur så man kanske kan få ett bättre fall för oljan, men har hört att proceduren för att få bort skiten är nått jävulskt jobbigt.
Mvh
Robin
M20 lut i E36 med M50 maskin recept?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis