Liten updatering av mitt "snikbygge", kört med rätt så org. M50 turbo men vill ha mer. Kommer bli 2.8l smidd motor med en 7675. Bilen kommer ocskå göras mer körbar så inget stance stuk mera.
Stanceworks feature: http://www.stanceworks.com/2017/10/tic- ... e30-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;
e30 316i
M-tech 2 paket
BC-Racing coilovers
Strongflex bussningar
5-bult, adaptertkit av "hartge" för e46 330i skivor och M3 ok, compact bak men bytes mot Z4 nav
Sparco bur, sitta still stolar, rensad mm.
Kommande spec:
DP kolvar 9:1 84,5mm
H-profil
Stödgördel
Coopperring och ARP
B28 vev
Enem z2
PPF grenrör
Precision 7676 Billet
4" avgas
Precision 46mm WG
3" tryckrör i alu, med klämmor från speeding.nu istället för silikonslangar
J-spec.se plenum
70mm spjäll
Dubbla 400lph AEM pumpar
80l fuelcell
GS6-53DZ, IRP shifter
+ en massa delar jag säkert glömmer i skrivande stund
Dags för lite bilder!


Provar drag radials med nya fälgarna, tight men kommer bli bättre med Z4 naven


Tryckrör och DP svetsat




Motorn är nu i delar och redo för borrning mm. Motorutrymmet skall lackas och snyggas till

Vad kör folk med för inställningar med Z2 kammar? vad funkar bäst, eller får man helt enkelt prova sig fram?