Hej!
Håller på att kolla på trimning av en BMW M10 motor.
Mitt grund koncept är
borra blocket till 92,4mm
dubbla förgasare av större modell
samt en vass kamaxel m.m.
Nu till min fråga:
Såg att en trimfirma i tyskland har kamaxel med 342gr duration och 11,8mm lift.
Vet att man måste byta ventilfjädrar m.m.
Men hur blir t.ex. tomgång med en sådan kam? gärna lite erfarenheter, för- & nackdelar?
OBS! I nuläget ska bilen brukas både på gata och bana men eventuellt enbart på bana.
Med vänlig hälsning//Chrille
Vilken kamaxel till maxtrimmad M10 sugmotor?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 766
- Joined: 07 Jan 2008, 20:09
- Location: Järfälla/Stockholm
Vilken kamaxel till maxtrimmad M10 sugmotor?
Christian Johansson
- BMW E46 318i -99
- BMW E30 320i Touring -89 (SÅLD!)
- BMW E21 318i -83 (SÅLD!)
- BMW E28 528 -87 (SKROTAD!)
- BMW E30 325 Coupé -88 (SÅLD!)
____________________�
- BMW E46 318i -99
- BMW E30 320i Touring -89 (SÅLD!)
- BMW E21 318i -83 (SÅLD!)
- BMW E28 528 -87 (SKROTAD!)
- BMW E30 325 Coupé -88 (SÅLD!)
____________________�