Har vært uten pc ei stund, men nå har jeg reparert ladern å har tid til en liten update

Fått borra om oljekjølerfestet og montert den nye kjøleren, mangle å gjøre om slanger

Dashlogger har fått montert brytere for meny styring.

Girkasse demontert, desverre fant jeg løse deler inne i girkassen + at skiftegaffel for 5 og revers er låst på ett vis..
Har "handlet" 530d girkasse og lamell - ikke betalt enda men håper det blir før helga? 4 puck sinter og grovere kasse

Blir nok muligens litt ombygging igjen, men fikk ikke tak i samma girkassen.. 530 tåler og mer juling.

Diesel stuss ble det også, i montert rett i bakre simons potta.. håper krysset og ekstra potte demper litt..

Kjøpte også ett sett til med låser, fikk montert de på bakluka så den mangler kun å feste låsepinner i bagasjerommet...

Blir også diffuser på vogna etterhvert! Syns dette ser ut til å bli tøft!
Hadde ei bra økt her i helga, tok helg på torsdag så da fikk jeg en del tid i garasjen!

Nye lamellen, husker ikke fabrikat mener det sto "KEP" fra USA hvertfall..

Nytt svinghjulslager må nesten til når man først er ute med kassa

Clutchpakke montert med nye 12.9 bolter - montert med 40nm og loctite.

"styretappen" til gaffelen til utløserarm var knekt på 530 kassen, heldigvis har BMW brukt samme på ZF så det ble enkelt flyttet over.
Lakkerte utløsergaffeln og monterte sammen med utløserlageret.

Girkassa på plass! gamle travers stemte overhodet ikke, så da laget jeg en ny, slankere og lettere modell

BMW 530D aksel vs Volvo 740 M47

kappa istykker begge akslingene for å sjekke lengde.

Akslingen ble punkta sammen med korrekt lengde, må ha en foring inne i 530 akslingen for å utjevne forskjell i dimensjoner.
Leverte den til en kompis i kveld så han ordner resten og justerer og måler inn i dreiebenk
Har fått montert mellomaksel, laget ny sikkerhetsring, male t det siste under bilen etter sveising, montert stol og seler for test og plagdes MYE med giroverføring!
Fikk ikke satt bilen i revers via spak, men hovedårsak er funnet og girspakens ledlager byttes i større.. plata er levert til en kompis som freser ut og samtidig monterer større lager.
Har og fått prøvd clutch etter ombygging og bilen går både fram og bakover! Tenkte å prøvekjøre men vil ha spakstell i orden først

Sveisa på hylsa litt for å begrense sideveis bevegelse

Girstang har fått nytt og større lager, måtte til med messing foring for å kompansere for dimensjoner.
Lagde nytt overføringsstag mellom girkasse og spak, kraftig firkantjern og gaffel i enden.
Girkassen går nå i revers, endelig
En del vandring på girstanga, så skal forlenge litt under spaken å se hvor mye jeg kan hente..

Fikk skaffa meg ny og litt tykkere plateemne og kappa da ut en ny og større frontplate.. syns ikke denne ble så værst

Starta bilen så den fikk gå til 78gr motortemp for så å kjøre den ut å prøve i ca 50 meter total kjøretur!
Ikke god i hjulstillinga som den står og litt for lav så var ikke go å kjøre ;p
Kjørte inn bilen igjen og monterte panser.
Er VELDIG i tvil på hvordan jeg vil plassere panserlåsene.. Tenkte først å plassere de slik som på pos 1 fordi de er montert slik på bakluka.
Hva tror dere?
1:
2:
3:
