Vill uppgradera bakvagnen på min 02 turbo. Kör idag med svetsad original diff och e21 yttre knutar och e21 bärarmar och hubbar. Problemet är att det börjar bli svårt att få tag i både diff/drivaxlar/knutar så därför tänkte jag uppgradera. Vilken diff är lämpligast att ta? Är en djungel med beteckningar och storlek för mig på bmws diffar så hjälp tack Går i tankarna att köra någon diffad tex. e34 m5(210?) med tillhörande drivaxlar som behöver moddas då pga. längd och bultcirkel. Effekt är 400whp på 900kg bil, så vad rekommenderas? Vilken är minst i storlek? 188 diffen?
Finns ju flera som kört bra med mos i e10 karsossen så låt höra vad ni kört med
Uppgradera bakvagn bmw 2002
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: Uppgradera bakvagn bmw 2002
168, 188 och 210. 210 är overkill i ditt fall, den är stor och skittung och inte jättevanlig. Jag hade satsat på en 188 från E36 (alla 6cyl utom M3 3,2 som har 210) för att de är lätt att få tag på och precis allt till dem finns att köpa ink massor av utväxlingar.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Re: Uppgradera bakvagn bmw 2002
Finns plåtar att köpa av Ajden till org brygga för e30klump o bärarmar.
Simon Söderstedt
076-096 14 25
076-096 14 25
Re: Uppgradera bakvagn bmw 2002
Tack för svar. Blir nog satsa på en 188 diff och svetsa om balken. Största problemet är drivaxlarna, borra om hålbilden är inget större problem men drivaxellängden är värre. Finns inga nog korta så lär bli special axlar(tyvärr)