
M30b35 topp sökes!
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
-
- Posts: 4
- Joined: 13 Jul 2015, 22:23
M30b35 topp sökes!
Tja då min topp är sprucken söker jag nu efter en ny
helst nära kristianstad men en radie på 20-30 mil funkar beronde på pris

Re: M30b35 topp sökes!
Kika på returbilen i Malmö.
Tror det står en äldre 7-serie med denna motor.
http://www.returbilen.se/category.html? ... =933&anl=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror det står en äldre 7-serie med denna motor.
http://www.returbilen.se/category.html? ... =933&anl=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Anle
BMW 330ti Turbo -04
BMW 330ti Turbo -04
-
- Posts: 4
- Joined: 13 Jul 2015, 22:23
Re: M30b35 topp sökes!
tack för tipset, men det är m30b34borz wrote:Kika på returbilen i Malmö.
Tror det står en äldre 7-serie med denna motor.
http://www.returbilen.se/category.html? ... =933&anl=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: M30b35 topp sökes!
Märkligt!whiteroses wrote:tack för tipset, men det är m30b34borz wrote:Kika på returbilen i Malmö.
Tror det står en äldre 7-serie med denna motor.
http://www.returbilen.se/category.html? ... =933&anl=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Det stod 3,5 på insuget, antog därför att det var rätt motor.
Tim Anle
BMW 330ti Turbo -04
BMW 330ti Turbo -04
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: M30b35 topp sökes!
Det här med M30B34 vs M30B35 beror på vem du pratar med.
Industrin och dess kataloger brukar köra med M30B34 oavsett. Exempelvis min E34 535i (som har en M30B35) uppges på Mekonomen/AutoExperten som en M30B34.
BMW-entusiaster brukar benämna M30B34 som den näst sista generationen (46 mm insugsventiler, E23/E24/E28) och brukar benämna M30B35 som den sista generationen (47 mm insugsventiler, E24/E32/E34).
Den där på Returbilen har en M30B35-motor (dvs med en 1 708 843 topp).
Kan svänga förbi och ta en flukt när jag ändåså är där (ska ändåså leta efter ett par andra saker), men vill minnas att den där motor/motorutrymmet såg riktigt slitet ut...
Industrin och dess kataloger brukar köra med M30B34 oavsett. Exempelvis min E34 535i (som har en M30B35) uppges på Mekonomen/AutoExperten som en M30B34.
BMW-entusiaster brukar benämna M30B34 som den näst sista generationen (46 mm insugsventiler, E23/E24/E28) och brukar benämna M30B35 som den sista generationen (47 mm insugsventiler, E24/E32/E34).
Den där på Returbilen har en M30B35-motor (dvs med en 1 708 843 topp).
Kan svänga förbi och ta en flukt när jag ändåså är där (ska ändåså leta efter ett par andra saker), men vill minnas att den där motor/motorutrymmet såg riktigt slitet ut...
E30 323i -85 : 100% track day car
-
- Posts: 4
- Joined: 13 Jul 2015, 22:23
Re: M30b35 topp sökes!
bmw-slangen wrote:Det här med M30B34 vs M30B35 beror på vem du pratar med.
Industrin och dess kataloger brukar köra med M30B34 oavsett. Exempelvis min E34 535i (som har en M30B35) uppges på Mekonomen/AutoExperten som en M30B34.
BMW-entusiaster brukar benämna M30B34 som den näst sista generationen (46 mm insugsventiler, E23/E24/E28) och brukar benämna M30B35 som den sista generationen (47 mm insugsventiler, E24/E32/E34).
Den där på Returbilen har en M30B35-motor (dvs med en 1 708 843 topp).
Kan svänga förbi och ta en flukt när jag ändåså är där (ska ändåså leta efter ett par andra saker), men vill minnas att den där motor/motorutrymmet såg riktigt slitet ut...
aha sedär ja, tack för infon, har dock fått tag på en topp =)