Stötte själv på samma problem nu...
Läcker mycket olja vid den bakre högra klacken (och endast lite vid den främre högra klacken).
Original block och original topp skimmades av, original Elring topplockspackning, original topplocksskruvar, åtdragna med korrekt moment och i rätt ordning.
De berömda halvmånarna ska inte läcka, de visste jag om innan och tätade dessa mycket noggrant.
Vad jag kan se och känna så är det helt torrt bak på toppen.
Således är det med största sannolikhet läckage mellan block och topp.
@all : Antar att ni lägger ett extremt tunt lager från början, kommer ju att pressas ut till mycket tunt lager när man drar topppen.
@joacim77 : Vilken o-ring vid kamaxeln syftade du på (som läckte) ?
Kan det vara #8 i skissen nedan?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1908" onclick="window.open(this.href);return false;
![Image](http://www.exx.se/objects/ppf/m20b23_oil_leakage_head_block.jpg)