Hejsan
Bilen det gäller är en BMW X5 3,0D 235hk från 2008
Jag hittade denna kontakt under insuget på min bil när jag bytte olja innan idag.
Jag hittade inte var den skulle sitta så jag tänkte se om någon av er vet vart den skall
Den ser ut som en spridarekontakt och är vinklad 90g. Den sitter precis innanför oljestickan och verkar vara ganska kort.
Allt funkar på bilen vad jag vet men känns ju inte bra att ha en lös kontakt till övers vid motorn.
Någon som vet?
Vart skall denna kontakten sitta? BMW X5 3,0D
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Spiidfriik
Re: Vart skall denna kontakten sitta? BMW X5 3,0D
Kan vara till swirl flaps-solinoiden om den har/haft swirl flaps. Den har vinklad kontakt med (för) kort kabel.
MAP sensorn sitter på kortsidan av insuget och har också en sån kontakt, men den är inte vinklad vad jag kan minnas.
Sen sitter det en eller två (minns inte) CLT givare på toppen med såna kontakter (fast inte vinklade).
Detta fritt ur ett dåligt fungerande minne och gäller dessutom en äldre M57 i E46. Men ändå... =)
MAP sensorn sitter på kortsidan av insuget och har också en sån kontakt, men den är inte vinklad vad jag kan minnas.
Sen sitter det en eller två (minns inte) CLT givare på toppen med såna kontakter (fast inte vinklade).
Detta fritt ur ett dåligt fungerande minne och gäller dessutom en äldre M57 i E46. Men ändå... =)
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.