Har en m50b25 icke vanos med vanos filterhus, tar just nu olja till turbon från det hålet som egentligen ska gå till vanosenheten.
Har en ruff racing adapter där original oljetryck givare ska sitta, i ruff adaptern sitter just nu oljetemp, tryck och original tryck givare.
Tycker jag har lite konstig oljetemp, verkar väldigt låg hela tiden och tar lång tid innan den reagerar.
Kör utan oljekylare.
Skulle det funka bättre ifall jag flyttar original oljetryckgivaren och drar olja till turbon därifrån istället?
Om jag gör det så blir det ju ett flöde genom adaptern så det kommer ny olja hela tiden, och det borde väl fungera bättre än att det mest är stillastående olja där?
Oljetempgivare med eller utan flöde?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Oljetempgivare med eller utan flöde?
Jag hade liknande bekymmer på min evo.. Låg oljetemp hela tiden förutom när jag stod helt still. Kollade termostaten till oljekylaren men allt var i sin ordning. Bytte då placering av givaren till direkt in i oljefilterhuset där oljan flödade förbi bättre och då blev det bra. Givaren satt tidigare i ett adapterblock en bit ut framför maskin så jag gissar att fartvinden kylde ner den.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Re: Oljetempgivare med eller utan flöde?
Sätt givaren i tråget. Samma gänga som oljepluggen. 

Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck