elkabel parkeringsljus E30

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Molna

elkabel parkeringsljus E30

Post by Molna »

Kan börja med att säga att jag inte kan något vidare om el, så döm mig inte :D

iallfall det satt angeleyes på bilen när jag köpte och jag har nu bytt till hella black kopior istället men kontakterna är annorlunda på parkeringsljuset. Kollade på angeleyes kitt och där ingick kabel, relä osv med rätt kontakter till AE lysena, sen nån instruktion hur man ska koppla detta. Hittar inte instruktionsboken på nätet men läste att folk kopplar så det lyser när man slår på tändning tydligen?

så som det är kopplat nu. höger lykta>>>vänster lyckta>>>relä>>>säkring>>>in mot kupe (inte kollat vidare än)

Har ett par lösa kablar/kontakter liggandes vid höger lyktan typ 4-5 st som inte används. Antar att någon av dessa är ursprungliga kabel till parkeringsljuset. Någon som kan kolla vilken färg det är på kablarna? Jag antar det är nr8 eller 9 som jag ringat in på bild, för dom andra kommer ej passa i kontakten till ljusen.

Annat alternativ är att ursprungliga parkeringsljus blivit borttagen och ersatt med denna angel eye lösning tro? Lär ju isåfall klippa kabeln och på med ny kontakt som passar som tillfällig lösning? Bör ju funka men parkeringsljuset lär vara på hela tiden om det nu är kopplat till tändningen, isf får man fixa sen nästa vinter då man vill ut och köra denna sommarn.. :D

1=halvljus. 2=Heljus. 3=Angeleyes á parkeringsljus. Resten har jag ingen aning om men någon är till dimljusen har jag för mig, någon som kanske vet genom att bara se kontakterna? :) ber om ursäkt för kass bild.. 8 och 9 ser ut som 1 i "kontakterna"
Image

Det angeleyes kittet som sitter nu i e30 inkl kablarna osv
Image
Molna

Re: elkabel parkeringsljus E30

Post by Molna »

Har hittat nu parkeringsljus kabel.. Jag som missade det totalt.. :D
Post Reply