Jo de bästa är att riva och kolla allt. Toppen kan ju va sprucken i kamlagringarna ochså, det är ganska vanligt men då borde de inte komma upp vid bultarna.
TheMan wrote:Dragit många gånger? Eller dålig rengöring av hålen innan?
hålen är rengjorda med gängtapp och urblåsta.
dragit 82nm med arp fett 2 gånger direkt och efterdragit 1 gång efter jag startat upp den. ny momentnyckel hade jag med.
Nisse Järnet wrote:Det där med att rensa gängorna känns som det kan gå fel, beror väl på tapp iof.
känns långsökt att de skulle bero på tappen
men vem vet.
fundera på om bulten dragits med så den gått i botten
tycker ändå inte de ska kunns spränga isär hålet
kanske va nån spricka från början hade de inte läckt olja från ventilkåpan hade jag aldrig märkt de reagerade på att de var en blå droppe nere vid en ventilfjäder
hur ska jag gå tillväga med nästa motor så ja slipper en sån tråkig grej några tips?