Nedre slangen ska ju vara kall? Eller ja kall och kall, inte iskall men kallare än övre iaf._Glenne_ wrote:Bytte termostat och klämde lite extra på slangarna när jag fyllde vatten igen och nu stiger han inte i temp, har inte gjort det en enda gång på snart två veckor iallafall, och då har jag börjat grisa lite på evrymod:en igen också... Men nedre slangen på kylaren är fortfarande kall dock?! Stadig normal temp, bra värme, inget ovanligt högt tryck i expansionskärlet eller dylikt?!
Sen har jag ett problem till, han vill gärna gå ner på 5 burkar strax innan tomgångsvarv när man släpper gasen för att strax gå på 6 igen, sen kan han "missa" lite på tomgången ibland, ungefär som en gammal b21 förgasare på tomgången
Tror ni pumpen spökar? Har inga andra tendenser som pekar på en dålig pump, startar lätt varm som kall osv, går bra vid gaspådrag och jämn gas över ca 1500rpm..
Första dieselbilen så kan inte speciellt mycket om dom, och hoppas det finns nån här som kan mer om diesel =)
Lite problem med m51, toppackning?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
Re: Lite problem med m51, toppackning?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Men den är i stort sett iskall?
Bmw 528i/540i E28 -82 (Projektbilen)
Bmw 530D Touring M-sport E39 -02 (brukis/pendlarbilen)
Bmw 530D Touring M-sport E39 -02 (brukis/pendlarbilen)
Hur gick de för dig?
Har nästintill samma problem. Bytt kyl/ pump/ termostat/ topp packning. Men den bygger endå tryck. Går att köra såklart men inte hårt.
Samma sak gäller de med tomgången, att den ej går på alla :/
Har nästintill samma problem. Bytt kyl/ pump/ termostat/ topp packning. Men den bygger endå tryck. Går att köra såklart men inte hårt.
Samma sak gäller de med tomgången, att den ej går på alla :/
:/ https://www.youtube.com/watch?v=Xufqw3K ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ska toppen efterdras viss tid efter bytet?