Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
bmwtobbe
- Posts: 14
- Joined: 10 May 2011, 21:27
Post
by bmwtobbe »
hejsan!
har en m50b25IV e34 som jag tänkt bygga till min drifting kaross
lyckades komma över en m52b28 e36 komplett enkel vanos av kompisen
hur mkt ska jag ta från m52 motorn? vilken topp är bäst? tänker köra ventiler osv org, och jag ska köra ICKE VANOS
vad har ni för recept åt mig killar?? vad åker ni med era 2.8or å effekt?
alltid fått för mig genom de flesta bmw åkarna att det är väldigt bra motor kombo
sjukt tacksam för svar! ha de smutt!

-
bmwtobbe
- Posts: 14
- Joined: 10 May 2011, 21:27
Post
by bmwtobbe »
bmwtobbe wrote:hejsan!
har en m50b25IV e34 som jag tänkt bygga till min drifting kaross
lyckades komma över en m52b28 e36 komplett enkel vanos av kompisen
hur mkt ska jag ta från m52 motorn? vilken topp är bäst? tänker köra ventiler osv org, och jag ska köra ICKE VANOS
vad har ni för recept åt mig killar?? vad åker ni med era 2.8or å effekt?
alltid fått för mig genom de flesta bmw åkarna att det är väldigt bra motor kombo
sjukt tacksam för svar! ha de smutt!

ingen?
-
TreLingon
- Posts: 2388
- Joined: 09 Aug 2008, 08:35
- Location: Västerås
-
Contact:
Post
by TreLingon »
Ta m52 toppen till m50b25.
-
ress
- Posts: 3
- Joined: 13 Nov 2016, 19:56
Post
by ress »
Jag hade kört allt M52 förutom block, stakar och insugsgrenrör. Insugskam från M50 istället för avgaskam i M52-toppen.
Men eftersom du ska köra utan Vanos hade jag även använt M50-toppen (tror inte du kan använda M52 insugskam som avgaskam i M50 pga vanos).