1.90 enligt g-tech.
När jag körde mantorp sa g-tech 1,8 och fotocellen sa 1.6.
Jag åker MH 26/8.5-15.
Trivs med dessa då dom inte behöver så mycket värmning för att greppa.
Bmw e30 m50 turbo Z2 809hk 919nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 779hk 873nm
2 sekunder blankt tycker jag är en bra 60fot med en g-tech på gatan.
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 779hk 873nm
Måste nog skaffa riktiga drag däck tills nästa säsong.
Har kört med 245/45/17 radials.
Har kört med 245/45/17 radials.
Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 779hk 873nm
Jag hade en dragradialer men dom small i bänken.
Jag tycker att slicks är bra mycket lättare och få konsekventa starter med.
Jag tycker att slicks är bra mycket lättare och få konsekventa starter med.
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 779hk 873nm
Får väl bjuda på en repa mot en s2 som hade lite bråttom iväg.
https://www.youtube.com/watch?v=206SZ1ZebYc
https://www.youtube.com/watch?v=206SZ1ZebYc
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 809hk 919nm
Ny bromsning idag 2bar 4.3 bar grund tryck och spridarna på 97%
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 809hk 919nm
https://www.youtube.com/watch?v=q1UrOgvGt4I
Ute och testade ser nästan ut som hjul lyft vid 31s men går inte avgöra pga ljuset släppte pga att kabeln till mätutrustningen lossna vid växling till 2an.
Kopplingen sa även upp sig på 4an
Ute och testade ser nästan ut som hjul lyft vid 31s men går inte avgöra pga ljuset släppte pga att kabeln till mätutrustningen lossna vid växling till 2an.
Kopplingen sa även upp sig på 4an
Re: Bmw e30 m50 turbo Z2 809hk 919nm
Kopplingen blev bytt under våren blev en 765 med 6puck sinter och PPFs svänghjul.
Vi var ett gäng som åkte över till västervik för och sätta lite tider.
Första repan ut gick bra men tyvärr funkade inte tid tagningen.
Sedan slog trigger hjulet av kilen så det blir till att ta ur maskin och och byta veven.
Får passa på och montera mina smidda kolvar då också.
Mina 330 kolvar har gått 3,5 säsong så dem kan vara värda att gå i pension.
Hoppas kunna komma över och få en rättvis tid på bilen i år.
Funderar på om man skall slå till på en ATI dämpare men har inte bestämt mej än.
Vi var ett gäng som åkte över till västervik för och sätta lite tider.
Första repan ut gick bra men tyvärr funkade inte tid tagningen.
Sedan slog trigger hjulet av kilen så det blir till att ta ur maskin och och byta veven.
Får passa på och montera mina smidda kolvar då också.
Mina 330 kolvar har gått 3,5 säsong så dem kan vara värda att gå i pension.
Hoppas kunna komma över och få en rättvis tid på bilen i år.
Funderar på om man skall slå till på en ATI dämpare men har inte bestämt mej än.