M50 insug på M52

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

MRTN12

Re: M50 insug på M52

Post by MRTN12 »

e_eklund wrote:
Fractal101 wrote:tänkt sälja något kit? :)
Ska kolla så allt fungerar sen får du ett PM ;) Har fyra stycken "kit" hemma nu. Blir bara grejerna i alu jag säljer. Det man får skaffa själv är drygt 1meter 22-33mm ID slang, ett T-kors, fyra 90° böjar och ett gäng slangklämmor. Har säkert glömt något nu :)
Hur gick det? Hur blev resultatet efter byte av insug? Och bytte du till fekzenchip dessutom? :)

//Martin
Martin
Stockholm

Kör:
E34 M50B25 Turbo [Såld]
Thunder Fart

Post by Thunder Fart »

vad kostar ett kitt?
e_eklund

Post by e_eklund »

MRTN12 wrote: Hur gick det? Hur blev resultatet efter byte av insug? Och bytte du till fekzenchip dessutom? :)

//Martin
Blev en helt annan karaktär på motorn, slutade med programvara från Fekzen och annat grenrör. Kan absolut rekommendera!! :)

Grenröret blev detta: http://www.schmiedmann.com/en/product/7 ... ct=SCM3436" onclick="window.open(this.href);return false;

Men nu samlas det grejer till turbobygge, blir nog Fekzen som får mappa om jag inte lyckas själv haha :)

Gjorde 5st kit för att montera insuget, de är slut men kan ev. ordna fram aluminium delarna vid intresse.
MRTN12

Post by MRTN12 »

e_eklund wrote:
MRTN12 wrote: Hur gick det? Hur blev resultatet efter byte av insug? Och bytte du till fekzenchip dessutom? :)

//Martin
Blev en helt annan karaktär på motorn, slutade med programvara från Fekzen och annat grenrör. Kan absolut rekommendera!! :)

Grenröret blev detta: http://www.schmiedmann.com/en/product/7 ... ct=SCM3436" onclick="window.open(this.href);return false;

Men nu samlas det grejer till turbobygge, blir nog Fekzen som får mappa om jag inte lyckas själv haha :)

Gjorde 5st kit för att montera insuget, de är slut men kan ev. ordna fram aluminium delarna vid intresse.

Jag körde fekzen chip på min m50 turbo o va supernöjd!

Jag har en oanvänd 44mm wastegate i Tial-stuk med v-bandsklammor om du är intresserad.

//Martin
Martin
Stockholm

Kör:
E34 M50B25 Turbo [Såld]
Post Reply