Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
MRTN12
e_eklund wrote: Fractal101 wrote: tänkt sälja något kit?
Ska kolla så allt fungerar sen får du ett PM
Har fyra stycken "kit" hemma nu. Blir bara grejerna i alu jag säljer. Det man får skaffa själv är drygt 1meter 22-33mm ID slang, ett T-kors, fyra 90° böjar och ett gäng slangklämmor. Har säkert glömt något nu
Hur gick det? Hur blev resultatet efter byte av insug? Och bytte du till fekzenchip dessutom?
//Martin
Martin
Stockholm
Kör:
E34 M50B25 Turbo [Såld]
e_eklund
MRTN12 wrote:
Hur gick det? Hur blev resultatet efter byte av insug? Och bytte du till fekzenchip dessutom?
//Martin
Blev en helt annan karaktär på motorn, slutade med programvara från Fekzen och annat grenrör. Kan absolut rekommendera!!
Grenröret blev detta:
http://www.schmiedmann.com/en/product/7 ... ct=SCM3436 " onclick="window.open(this.href);return false;
Men nu samlas det grejer till turbobygge, blir nog Fekzen som får mappa om jag inte lyckas själv haha
Gjorde 5st kit för att montera insuget, de är slut men kan ev. ordna fram aluminium delarna vid intresse.
MRTN12
e_eklund wrote: MRTN12 wrote:
//Martin
Blev en helt annan karaktär på motorn, slutade med programvara från Fekzen och annat grenrör. Kan absolut rekommendera!!
Grenröret blev detta:
http://www.schmiedmann.com/en/product/7 ... ct=SCM3436 " onclick="window.open(this.href);return false;
Men nu samlas det grejer till turbobygge, blir nog Fekzen som får mappa om jag inte lyckas själv haha
Gjorde 5st kit för att montera insuget, de är slut men kan ev. ordna fram aluminium delarna vid intresse.
Jag körde fekzen chip på min m50 turbo o va supernöjd!
Jag har en oanvänd 44mm wastegate i Tial-stuk med v-bandsklammor om du är intresserad.
//Martin
Martin
Stockholm
Kör:
E34 M50B25 Turbo [Såld]