Har tankar på att sälja V8an då det kliar i fingrarna som vanligt.
Motorn har rullat 3 körningar sen det gjordes iordning
Motor
M62 block med m62 kolvar.
H profilstakar med arp.
M60b40 Vev
Omsvetsat oljetråg för E36 framvagnsbalk (motorfästen medföljer också)
Adapterplatta för oljeutgångarna i blocket (AN kopplingar)
Oljefilterhus medföljer. (original hus med omgjorda anslutningar )
Oljetermostat inkl slangar och stor oljekylare.
Grenrören är Original första biten sedan är det 60mm rör till kollektor. sitter V-band på båda sidor även flexrör på förarsidan. (uttag för mottryck och avgastemp)
Turbobanditen Gt45 (Oljeretur och tryckslang medföljer)
Kina 60mm Hks wastegate
Downpipe för E36 medföljer. 4"
Adapterplatta för 3" spjällhus
3 Spjällhus.
Tomgångsmotor M50
1260cc spridare
Original Fuelrail med lödda uttag för slang och fast monterad tryckklocka.
Aeromotive kopia (dock bearbetad) Btr medföljer inkl slang.
Bakre täckkåpa för insug med 4 st uttag för 1/8npt.
Vag spolar 8st körda 5 körningar.
Cooperring packningar & 12.9
Nya packboxar osv.
Bakaxeldelar svänghjul med 765 tryckplatta och 4P Kep lamell. (nytt sen i april)
6 Vxl bmw 540 låda.
Omsvetsad främre kardan kan få följa med om motorn går till en e36a.
Omgjort vattenpumpshus.
Vevhusuttag med stänkkåpa i vardera ventilkåpa
Vemsbox mappat o klart 626 whp 852 Wnm.
Mac laddtrycksventil.
M60 Bröstkåpor.
3" tryckrör
M60 Toppar (Dubbelfjädrar och Dubbelkedjan)
Inslipade ventiler och nya ventiltätingar.
Blir 8,6:1 och 4,3 liter
Har ett kraftigt kylsystem så bilen har aldrig gått varm .
Passar rakt ner i e36 en liten plåtläpp måste modifieras bara.
Levereras självklart komptestad och genomgången.
Seriösa skriver med ett pm så kommer vi överens om nånting.
Har säkert glömt nånting.
Pris 45000 med allt.


