Var på Bimmers Of Swedens Mantorpträff och körde bilen på bana, allt funkade som förväntat! Vi körde totalt 8 stinter vilket är nytt PB bara det i antal körda på en dag. (original funkar fint )
Bromsarna behöver kylning, man kan ligga 3 varv på max attack sen är det för varmt, oljetempen låg mellan 110-125 grader, 20 grader i luften ca.
Bilen lutar framåt en del just nu, skulle nog behöva sänka den bak och höja den fram för att avlasta framhjulen lite som fick lida kändes det som.
ABS la av efter halva dagen, troligen en givare, ska kika på detta.
Lite fina bilar som var där.
850csi i Mint på bags.
20 Jahre M5.
Knullputsad M3 s54 turbo.
E9
Sist men inte minst, har pressat i bussningar i svingarmar och fått dem brotschade av Magnaten, dem passar så fint
Just nu söker jag corvette C5 fram o bakvagn, om nån vet nån som har eller kan fixa, pma gärna.
Så vad händer där då, jo jag var på Gelleråsen med Öhlins på trackday!
Perfekt väder och bra sällskap
M3an skötte sig perfekt, jag mäktade med en 1.18.40 vilket jag är nöjd med. Första gången på Gelleråsen, helt olättad bil, 235or och bromsar som jag inte riktigt litar på (måste bygga bromskylning).
M1an har fått en Corvetteframvagn som levereras av pappa på måndag.
Corvette fram och bakvagn är inhandlat, här är bakre hörnen på plats!
Glasblästrad framvagn:
Här ser man hur högt man måste ligga i rideheight innan camberkompensationen börjar verka, med lederna på nollpunkt så har bilen 8,5 cm i markfrigång med 335/30 18 (gränsfall lite).
Hade nån minut över idag så jag har monterat lite framvagnsdelar, funderar på om man inte ska använda original subframe istället för att bygga egna infästningar i plåt.
Subframen har 4st infästningspunkter som hamnar på bra ställen om jag bestämmer mig för att använda den.