Hur identifierar bilprovningen M50B20/B25 vid regbesiktning?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
RonnieB
Posts: 51
Joined: 13 Sep 2008, 19:07
Location: Rättvik
Contact:

Hur identifierar bilprovningen M50B20/B25 vid regbesiktning?

Post by RonnieB »

Jag har en M50B25 med turbo som ska ner i min Opel 1969 som får ha max 209hk/300Nm och regga den med motor utbytt och modifierad, ej SFRO.
Tanken är att bromsa den med 205-209 hk och under 300nm för intyg till registreringen. Men det känns inte realistiskt att påstå att jag bara har plockat ut 205-209hk ur en turbokonverterad M50B25 som orginal har 192hk.

Om jag istället uppger att det är en M50B20, hur kontrollerar dem att det är en B20 och inte en B25? (ingjutningen om borrningen "borta")
Räcker det med att jag uppger regnummer på en skrotad BMW 320 som jag har angivit som donatorbil? Eller ser dem det direkt på motornumret?
http://www.4x4offroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Fadde_e30
Posts: 138
Joined: 26 Nov 2012, 16:14
Location: Gävle

Re: Hur identifierar bilprovningen M50B20/B25 vid regbesiktn

Post by Fadde_e30 »

Inte ens jag som har både m50b20 och m50b25 motorer står i garaget kan se nå större skillnad på dom förutom att det står på Vä sida på blocket. Så har väldigt svårt att tro att bilprovningen märker skillnad.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Bmw e36 M50b28 turbo

http://www.garaget.org/Fadde_e30" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply